بلومبرگ: آیپد مینی با طراحی جدید در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۱ رونمایی خواهد شد

جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل به‌زودی کوچک‌ترین آیپد را با طراحی و سخت‌افزار جدید به‌روز خواهد کرد. آیپد مینی احتمالا در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۱ همراه‌ با آیپد استاندارد عرضه خواهد شد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد بعد تقریبا دو سال از عرضه‌ی آخرین آیپد مینی، زمان مناسبی برای عرضه‌ی نسخه‌ی بعدی آن باشد. گفته می‌شود اپل در صدد این است که نسل بعدی کوچک‌ترین آیپد را با سخت‌افزار بهبودیافته و طراحی جدید به‌روز کند‌.

به گزارش MacRumors و با استناد به گفته‌های مارک گِرمن از بلومبرگ، اپل در حال کار روی نسخه‌ی به‌روزشده‌ی آیپد مینی است که بعد از پنج نسل، نخستین به‌روزرسانی طراحی خود را تجربه خواهد کرد. ‌اعتقاد بر این است که آیپد مینی بازطراحی‌شده دارای حاشیه‌های بسیار باریک‌تری است که متعاقب آن، احتمالا دکمه‌ی فیزیکی هوم منسوخ خواهند شد.

تاکنون شایعات ضدونقیضی از طراحی نسل بعدی آیپد مینی منتشر شده است و صحت‌وسقم هیچ یک را نمی‌توان تأیید یا رد کرد. خواسته‌ی طرفداران از غول دنیای فناوری این است که آیپد مینی را با همان طراحی تقریبا بدون حاشیه که در آیپد پرو و آیپد ایر ۴ دیده‌ایم، عرضه کند. اپل همچنین می‌تواند فیس آی‌دی (Face ID) را به آیپد مینی بیاورد یا حتی تاچ آی‌دی (Touch ID) را به دکمه‌ی پاور منتقل کند.

چندی پیش، وب‌سایت ژاپنی Mac Otacara گزارش داده بود که نسل بعدی آیپد مینی مجهز به نمایشگر بزرگ‌تر و طراحی الهام‌گرفته از آیپد ایر ۳، در مارس ۲۰۲۱ (اسفند - فروردین ۱۳۹۹) رونمایی و عرضه خواهد شد. بر اساس گزارش یادشده، آیپد مینی بعدی به‌جای نمایشگر ۷٫۹ اینچی، از نمایشگر بزرگ‌تر ۸٫۴ اینچی بهره می‌گیرد و احتمالا حسگر تاچ آی‌دی (Touch ID) ادغام‌شده با دکمه‌ی هوم و درگاه سنتی لایتنینگ در آیپد مینی حفظ و به شاسی باریک‌تر و سبک‌تر، مبتنی بر نسل سوم آیپد ایر مجهز می‌شود. گزارش مذکور با گفته‌های مینگ-چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای محصولات اپل، در تضاد است.

طبق یادداشتی از مینگ-چی کو خطاب به سرمایه‌گذاران در ماه می ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۱۳۹۹)، ممکن است آیپد مینی در نیمه‌ی نخست سال جاری میلادی عرضه شود و به‌ دنبال استراتژی آیفون SE، ظاهرا اپل قصد دارد آخرین پردازنده‌ی سری A را در بطن این محصول قرار بدهد. در این محصول صفحه‌نمایش کوچک ۷٫۹ اینچی با توجه به کاهش حاشیه‌ها، جای خود را به نمایشگر ۸٫۵ تا ۹ اینچ خواهد داد و مانند آیپد پرو و آیپد آیر ۴، احتمالا غول فناوری کوپرتینو درگاه لایتنینگ را کنار خواهد گذاشت و از درگاه استاندارد USB-C بهره خواهد گرفت.

اپل همچنین در حال کار روی نسخه‌ی باریک‌تر آیپد استاندارد است که می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای دانشجویان و دانش‌آموزان باشد. به ادعای بلومبرگ، آیپد مینی و نسخه‌ی استاندارد برای عرضه در نیمه‌ی نخست سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده‌اند. گزارش بلومبرگ همچنین شامل اطلاعاتی از نسل بعدی آیپد پرو است که در سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود و می‌تواند از قابلیت شارژ بی‌سیم مگ‌سیف و قابلیت شارژ معکوس برخوردار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات