اپل احتمالا عرضه آیپد پرو ۲۰۲۱ را به تأخیر می‌اندازد

سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل با توجه به مشکل در تأمین نمایشگر mini LED، احتمالا عرضه‌ی آیپد پرو ۲۰۲۱ را به جولای موکول خواهد کرد.
تبلیغات

چندی پیش، اپل در رویداد موسوم به اسپرینگ لودد از پیشرفته‌ترین آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی مجهز به نمایشگر Liquid Retina XDR رونمایی کرد؛ اما طبق آخرین گزارش‌ها، تولید و تأمین نمایشگر مجهز به نور پس‌زمینه mini LED، با مشکلات متعددی مواجه شده است. بنا بر گزارش اپل‌اینسایدر، شرکای تولیدی اپل در تأمین اجزای اصلی آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی که اخیرا معرفی شده است، با مشکل روبه‌رو هستند و احتمالا کوپرتینویی‌ها عرضه تبلت پرچم‌دار خود را به ماه جولای (خرداد) موکول خواهند کرد.

بلومبرگ با استناد به منابع آگاه به این موضوع، ادعا می‌کند که شرکای اپل می‌کوشند نمایشگر پیچیده ۱۲٫۹ اینچی را در مقادیر انبوه تولید کنند؛ اما چالش‌های لجستیکی سبب شده است این روند با تأخیر مواجه شود. برخلاف پنل‌های LCD سنتی، Liquid Retina XDR برای دستیابی به نسبت کنتراست بسیار بالا، ۱۰ هزار واحد نور پس‌زمینه mini LED را در ۲۵۰۰ منطقه کم‌نور و مستعد گروه‌بندی می‌کند.

به گفته فروشگاه آنلاین اپل، مشکلات تأمین نمایشگر با کمبود جهانی تراشه همراه شده است تا عرضه آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی با تأخیر مواجه شود و حتی این تأخیر ممکن است با ادامه محدودیت‌ها بیشتر شود.

گزارش‌های ماه گذشته، برای نخستین بار نشان می‌داد که تأمین‌کنندگان اپل با مشکلات تولید mini LED دست‌وپنجه نرم می‌کنند. افزون‌ بر این، اپل در مورد کمبود جهانی تراشه و تأثیر آن بر محصولاتی همچون آیپد و مک هشدار داده بود. تیم کوک، مدیرعامل اپل، در گزارش مالی ماه گذشته اذعان کرد که آیپد پرو ۱۱ مجهز به نمایشگر LCD سنتی نیز با تقاضای زیاد و چالش‌های لجستیکی مواجه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات