قابلیت Center Stage آیپد پرو 2021 منحصر به فیس تایم نیست

پنج‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آیپد پرو 2021 به‌ لطف دوربین فوق عریض سلفی و فناوری یادگیری ماشین،‌ به هنگام تماس ویدئویی کاربر را در مرکز تصویر نگاه می‌دارد. این قابلیت که Center Stage نام دارد، با همه‌ی سرویس‌های تماس ویدئویی کار می‌کند.
تبلیغات

اپل رسما تأیید کرده است قابلیت جدید دوربین آیپد پرو M1 که امکان پایش سوژه را به این تبلت می‌دهد، نه‌تنها با فیس تایم بلکه با تمامی اپلیکیشن‌های تماس ویدئویی کار می‌کند. امروزه افراد زیادی در حال استفاده از سرویس‌هایی نظیر زوم و مایکروسافت تیمز هستند و قطعا قابلیت جدید آیپد پرو 2021 می‌تواند برای این افراد بسیار جذاب باشد.

آن‌طور که ورج می‌نویسد، این قابلیت آیپد پرو که Center Stage نام دارد، از دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی دستگاه (با میدان دید ۱۲۲ درجه‌ای) و فناوری یادگیری ماشین استفاده می‌کند تا سوژه را همواره در مرکز تصویر نگه دارد؛ حتی اگر سوژه جلوی دوربین به حرکت دربیاید.

پیش‌تر قابلیت مشابهی در Portal TV و Echo Show 10 و حتی کینکت ایکس‌باکس مشاهده کرده بودیم. در یک سال اخیر به‌ دلیل دنیاگیری ویروس کرونا شاهد افزایش استقبال از آیپد اپل بودیم و به‌ نظر می‌رسد شرکت کوپرتینویی با قابلیت‌هایی جدیدی نظیر Center Stage قصد دارد کاربران را در اکوسیستم خود نگه دارد.

قابلیت Center Stage در دوربین سلفی آیپد پرو 2021 اپل

اپل در ویدئوی مربوط به Center Stage دو نفر را به تصویر کشید که در آشپزخانه جابه‌جا می‌شوند و مشغول حرف زدن با فردی دیگر از طریق فیس تایم هستند. در این تماس ویدئویی آیپد پرو به‌خوبی این دو نفر را پایش می‌کند.

متأسفانه جایگاه دوربین سلفی در آیپد پرو M1 تغییر نکرده است و این یعنی زمانی‌که از صفحه‌کلید استفاده کنید (و تبلت را در حالت افقی قرار بدهید)، فردی که در طرف دیگر تماس حضور دارد تصور می‌کند شما در حال نگاه کردن به لبه‌ی دستگاه هستید. امیدواریم قابلیت Center Stage را به‌زودی در مک‌بوک‌های اپل هم مشاهده کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات