نسل بعدی آیپد پرو از پنل mini LED استفاده می‌کند

جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
مطالعه 3 دقیقه
انتظار می‌رود اپل در مدل‌های جدید آیپد پرو ابتدا پنل LCD را با mini LED تعویض کرده و در سال ۲۰۲۲ نیز نسل بعدی تبلت‌های حرفه‌ای خود را مجهز به پنل OLED کند.
تبلیغات

برای مدتی می‌شود که نحوهٔ رفتار کاربران تغییر یافته و محصولاتی با استقبال روبه‌رو می‌شوند که از صفحه‌نمایشی با ابعاد بزرگ برخوردار باشند. این موضوع را می‌توان در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های موجود در بازار مشاهده کرد. به‌نحوی‌که دیگر از عبارت فبلت استفاده نمی‌شود؛ زیرا معنی خود را از دست داده است.

رسانهٔ خبری gsmarena در گزارش اخیر خود آورده است که اپل با بررسی خواسته‌های کاربران در نظر دارد مدل‌های جدیدی از سری آیپد پرو را همراه‌با تراشه و دوربینی توانمندتر معرفی کند؛ اما منبع این خبر می‌گوید که تغییرات تنها به موارد ذکر ختم نمی‌شود و انتظار می‌رود پنل به‌کاررفته در صفحه‌نمایش از نوع mini LED باشد. مدل‌های فعلی موجود در بازار از پنل LCD استفاده می‌کنند.

طبق گزارش GSMArena که برگرفته از ادعاهای مینگ‌چی کو، افشاگر معروف است، اپل همچنان در سری آیپد پرو از صفحه‌نمایش‌هایی با ابعاد ۱۱ و ۱۲/۹ اینچی استفاده خواهد کرد و تغییر در استفاده از پنل مدرن‌تر mini LED به‌جای LCD خواهد بود؛ اما در سال ۲۰۲۲ کوپرتینویی‌ها برای اولین‌بار از پنل OLED در سری آیپد پرو استفاده خواهند کرد. با توجه به گفته‌های مینگ‌چی کو، اپل حداقل تا ابتدای سال ۲۰۲۲ از mini LED استفاده خواهد کرد و سپس به سراغ به کار گرفتن OLED می‌رود.

این موضوع را گزارش‌هایی مبنی بر سرمایه‌گذاری کلان کوپرتینویی‌ها روی پنل‌های mini LED تصدیق می‌کنند و احتمالاً از این پنل‌ها فقط در آیپد پرو استفاده نمی‌شود؛ بلکه مدل‌های جدیدی از مک بوک ایر نیز با پنل ذکرشده روانهٔ بازار خواهند شد. حتی تبلت‌های آیپد ایر که نسبت به آیپد پرو ارزان‌تر هستند نیز از پنل mini LED استفاده خواهند کرد؛ اما مدل‌های جدید آیپد پرو در اولویت قرار دارند و عرضهٔ آیپد ایر جدید با پنل mini LED حداقل تا نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۲ اتفاق نخواهد افتاد.

در ادامه‌ٔ گزارش، مینگ‌چی کو می‌گوید که تولید آیپد پرو جدید با پنل mini LED از ماه آینده میلادی یعنی آوریل شروع می‌شود و تولید مدل‌های جدید مک بوک پرو با پنل ذکرشده نیز از نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد. گفته‌های مینگ‌چی کو با دیگر گزارش‌ها همخوانی دارد. گویا علت تفاوت در زمان شروع ساخت محصولات نیز تأثیر کرونا روی تولید قطعات اولیه اعلام شده و می‌توان حدس زد که تأثیر منفی تعطیلی کارخانه‌ها در سراسر دنیا یا حداقل کاهش ظرفیت تولیدشان همچنان روی تولید محصولات وابسته به دنیای فناوری ادامه دارد.

باید در نظر داشت باوجوداینکه استفاده از mini LED می‌تواند تأثیر بسزایی روی هرچه بهتر شدن تجربه‌ٔ کاربری بگذارد؛ اما تعویض پنل mini LED با LCD گام مهمی به شمار نمی‌آید. درواقع پنل همچنان از ماتریکس‌های LCD استفاده می‌کند؛ اما با این تفاوت که به دلیل کنترل بهتر روی نور پس‌زمینه، امکان کاهش مصرف انرژی بیشتری وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات