تصاویر مفهومی، طراحی آیپد مینی ۶ را نشان می‌دهند

پنج‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود اپل به‌زودی کوچک‌ترین آیپد را به‌روز خواهد کرد. تصاویر مفهومی، آیپد مینی ۶ را در کالبدی مدرن و طراحی بی‌حاشیه نشان می‌دهند.
تبلیغات

به نظر می‌رسد بعد از تقریبا دو سال از عرضه‌ی آخرین آیپد مینی، زمان مناسبی برای عرضه‌ی نسخه‌ی بعدی آن باشد. گفته می‌شود اپل در صدد این است که نسل بعدی کوچک‌ترین آیپد را با سخت‌افزار بهبودیافته و طراحی جدید به‌روز کند‌. 9To5Mac با استناد به تصاویر مفهومی، گزارشی تدوین کرده است که براساس آن، آیپد مینی می‌تواند از طراحی مدرنی همچون آیپد ایر ۴ و آیپد پرو بهره بگیرد.

این گزارش و تصاویر در حالی منتشر می‌شود که چندی پیش، وب‌سایت ژاپنی Mac Otacara، گزارش داده بود که نسل بعدی آیپد مینی مجهز به نمایشگر بزرگ‌تر و طراحی الهام‌گرفته از آیپد ایر ۳، در مارس ۲۰۲۱ (اسفند - فروردین ۱۳۹۹) رونمایی و عرضه خواهد شد. براساس گزارش یادشده، آیپد مینی بعدی به‌‌ جای نمایشگر ۷٫۹ اینچی، از نمایشگر بزرگ‌تر ۸٫۴ اینچی بهره می‌گیرد. انتظار می‌رود حسگر تاچ آی‌دی (Touch ID) ادغام‌شده با دکمه‌ی هوم و درگاه سنتی لایتنینگ در آیپد مینی حفظ و مانند نسل نهم آیپد ارزان‌قیمت، به شاسی باریک‌تر و سبک‌تر، مبتنی بر نسل سوم آیپد ایر مجهز شود. گزارش مذکور با گفته‌های مینگ-چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای محصولات اپل، در تضاد است.

طرح مفهومی از آیپد مینی ۶

طبق یادداشت مینگ-چی کو خطاب به سرمایه‌گذاران در ماه می ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۱۳۹۹)، ممکن است آیپد مینی در نیمه‌ی نخست سال جاری میلادی عرضه شود و به‌ دنبال استراتژی آیفون SE، ظاهرا اپل قصد دارد آخرین پردازنده‌ی سری A را در بطن این محصول قرار بدهد. در این محصول صفحه‌نمایش کوچک ۷٫۹ اینچی با توجه به کاهش حاشیه‌ها، جای خود را به نمایشگر ۸٫۵ تا ۹ اینچ خواهد داد و مانند آیپد پرو و آیپد آیر ۴، احتمالا غول فناوری کوپرتینو درگاه لایتنینگ را کنار خواهد گذاشت و از درگاه استاندارد USB-C بهره خواهد گرفت.

طرح مفهومی از آیپد مینی ۶

تاکنون، شایعات ضدونقیضی از طراحی نسل بعدی آیپد مینی منتشر شده است و صحت‌وسقم هیچ یک را نمی‌توان تأیید یا رد کرد. خواسته‌ی طرفداران از غول دنیای فناوری این است که آیپد مینی را با همان طراحی تقریبا بدون حاشیه که در آیپد پرو و آیپد ایر ۴ دیده‌ایم، عرضه کند. اپل همچنین می‌تواند فیس آی‌دی (Face ID) را به آیپد مینی بیاورد یا حتی تاچ آی‌دی (Touch ID) را به دکمه‌ی پاور منتقل کند.

طرح مفهومی از آیپد مینی ۶

براساس گزارش جدید، آیپد مینی مجهز به نمایشگر ۸٫۹ اینچی، درگاه USB-C و با طراحی آیپد پرو در حال توسعه است و می‌تواند در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی ارائه شود. البته به این گزارش باید با کمی تردید نگاه کرد؛ زیرا همان‌طور که گفته شد، با گزارش مینگ-چی کو و Mac Otakara مغایرت دارد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی نسل بعدی آیپد مینی چیست و چه انتظاری از آن دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات