تصاویر افشاشده طراحی نسل بعدی اپل پنسل را نشان می‌دهند

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
گفته می‌شود اپل به‌زودی نسل بعدی آیپد پرو را رونمایی خواهد کرد. اکنون، تصویری فاش‌شده مدلی جدید از اپل پنسل را نشان می‌دهد که احتمالا درکنار آیپد پرو عرضه می‌شود.
تبلیغات

به‌گزارش 9To5Mac و با استناد به تصاویر منتشرشده‌‌ی افشاگری در توییتر، غول دنیای فناوری قصد دارد در‌کنار نسل بعدی آیپد پرو، نسخه‌ی جدید اپل پنسل را نیز عرضه کند. اعتقاد بر این است توجه اپل با صرف‌نظر از تغییرات ظاهری، به ارائه‌ی قابلیت‌های جدید و بهبودیافته در بطن قلم هوشمند معطوف شده باشد.

اپل آخرین مدل از آیپد پرو را مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸) با به‌روزرسانی نسبتا جزئی عرضه کرد. کوپرتینویی‌ها در آیپد پرو جدید از پردازنده‌ی A12Z Bionic به‌عنوان قلب تپنده‌ استفاده کردند که درواقع، همان پردازنده‌ی A12X با یک هسته‌ی گرافیکی اضافی به‌حساب می‌آید.

افزون‌براین، اپل از دوربینی فوق‌عریض و حسگر لایدار برای تقویت تکنولوژی واقعیت افزوده و میکروفون‌های بهبودیافته در‌مقایسه‌با آیپد پرو ۲۰۱۸ بهره گرفته است. حال گویا وقت آن فرارسیده است که اپل نسل بعدی آیپد پرو را با انبوهی از تغییرات و نسخه‌ی جدید اپل پنسل روانه بازار کند.

تصویر افشاشده از نسل بعدی اپل پنسل

به‌نظر می‌رسد طراحی قلم جدید اپل کاملا مشابه با نسل گذشته باشد و به‌صورت مغناطیسی به کنار آیپد متصل و شارژ می‌شود. از قرار معلوم، بزرگ‌ترین تغییر اعمال‌شده در طراحی آن به براق‌بودن بدنه باز می‌گردد. این بازگشت به‌ طرحی است که اهالی کوپرتینو در نسل اول اپل پنسل از آن بهره می‌گرفتند. به‌طورکلی، گمان می‌رود اپل با حفظ مؤلفه‌های طراحی، بیشترین تغییرات را در بخش دورنی دستگاه اعمال کرده است‌. در تصویر فاش‌شده، اپل پنسل احتمالا در قسمت مسطح خود قرار گرفته است و جزئیات طراحی آن مشاهده‌کردنی نیست؛ بنابراین، مشخص نیست این محصول دقیقا چه تغییراتی را شامل می‌شود.

تفاوت درخورتوجه دیگر به نوک ‌تعویض‌پذیر اپل پنسل مرتبط می‌شود. نسل اول و دوم اپل پنسل نوک پیچشی کوچکی دارد که در‌صورت فرسودگی، به‌راحتی تعویض می‌شود. به‌نظر می‌رسد اپل در مدل به‌روزشده از نوک بزرگ‌تری بهره گرفته است و شواهد نشان می‌دهد که ساقه‌ی پیچشی آن بسیار طولانی‌تر از نسل قبلی است. این یعنی شاید اپل فناوری و سخت‌افزار قوی‌تری در بطن این محصول جای داده باشد. گفتنی است جولای ۲۰۲۰، اپل پتنت جدیدی مرتبط با فناوری جدید اپل پنسل برای تشخیص و اعمال رنگ‌های دنیای واقعی ثبت کرده است. 

طبق اختراع ثبت‌شده‌ی اپل در اداره‌ی ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده، کوپرتینونشین‌ها روی فناوری جدیدی به‌منظور استفاده در اپل پنسل در حال تحقیق هستند که می‌تواند به دستگاه اجازه دهد از دنیای واقعی رنگ‌هایی برای استفاده در هنرهای دیجیتال، نقاشی، ویرایش و... استفاده کند. این اختراع با عنوان «سیستم رایانه‌ای با قلم نمونه‌برداری رنگی» قلم هوشمندی را توصیف می‌کند که ممکن است یک حسگر رنگی داشته باشد. حسگر رنگ به چندین ردیاب نور مجهز شده است که نور را برای کانال‌های مختلف رنگی می‌تواند اندازه‌گیری کند و به آن اجازه می‌دهد یک رنگ از جسمی واقعی مانند گل را تشخیص دهد و نمونه‌برداری کند.

با استفاده از این نوع فناوری، کاربران اپل پنسل می‌توانند با نگه‌داشتن آن درمقابل شیء دنیای واقعی، رنگ آن را در طراحی یا ویرایش کارشان اعمال کنند. قلم هوشمند اپل علاوه‌براینکه رنگ اشیاء را تشخیص می‌دهد، برای نقاشی‌های واقع‌گرایانه یا فقط نمونه‌برداری از رنگ‌های منحصربه‌‌فرد از چمن، گیاهان و... می‌تواند به‌کار رود. فرایند و مکانیزم سیستم مذکور بدین‌‌ترتیب است که قلم رنگ را تشخیص و سپس آن را در طرح نقاشی و پالت رنگ قرار می‌دهد. همچنین، اپل پیشنهاد می‌کند که از حسگر رنگ برای اهداف دیگری مانند کالیبره‌کردن نمایشگرها و چاپگرها می‌توان بهره برد. اگر این موضوع واقعیت داشته باشد، اپل پنسل بسیار کاربردی‌تر خواهد بود.

درمجموع، این تصاویر حاکی از آن است که ارتقای نسل بعدی اپل پنسل بیشتر از اینکه در طراحی خارجی خلاصه شود، به ارائه‌ی قابلیت‌های جدید متمرکز است. بااین‌حال، نمی‌توان قطعا استفاده از این قابلیت را در نسل بعدی اپل پنسل تضمین کرد. افزون‌براین، صحت‌وسقم تصاویر منتشرشده از اکانت توییتری با نام کاربری MR.White در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. وی قبلا تصاویر درستی از آیپد مینی ۵، شیشه‌ی پشتی آیفون ۱۲ پرو مکس، نمایشگر آیفون ۱۲ مینی و جزئیات تراشه A14 را فاش کرده است. بااین‌حال، افشا‌های دیگر آن مانند کابل لایتنینگ بافته‌شده و اپل پنسل سیاه‌رنگ هنوز دیده نشده‌اند. به‌طورکلی، به‌نظر می‌رسد او سابقه‌ی درخشانی در افشای محصولات اپل داشته باشد.

براساس شایعات قبلی، احتمالا آیپد پرو سال جاری میلادی از نسل پنجم شبکه‌ی موبایل (5G) با فرکانس بسیار پرسرعت mmWave پشتیبانی می‌کند و قلب تپنده‌ی آن پردازنده‌ی پنج‌نانومتری A14X است. همچنین، آیپد پرو اولین محصول اپل خواهد بود که به نمایشگرهای مینی LED مجهز می‌شود و احتمالا نسخه‌ی جدید اپل پنسل نیز همراه ‌با آن معرفی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات