آیپد پرو با نمایشگر OLED سال ۲۰۲۲ از راه خواهد رسید

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس اخبار منتشرشده، اپل قصد دارد آیپد پرو مجهز به صفحه‌نمایش OLED را در سال ۲۰۲۲ روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

اپل مدتی است قصد دارد در آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی، صفحه‌نمایش‌ سنتی با نور پس‌زمینه LED را کنار بگذارد و از تکنولوژی نور پس‌زمینه‌ی mini-LED استفاده کند. در حال حاضر صفحه‌نمایش آیپد کیفیت مطلوبی ارائه می‌دهد و با اضافه ‌شدن فناوری جدید، کیفیت آن بهتر خواهد شد.

ماه گذشته، وب‌سایت کره‌ای The Elec گزارش داد که اپل قصد دارد مدل‌های جدید iPad Pro با نمایشگر OLED را در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ عرضه کند و سامسونگ و ال‌جی توسعه و آزمون‌و‌خطا روی این نوع نمایشگرها را آغاز کرده‌اند. اما تحلیلگران انجمن آماری بارکلیز با استناد به اطلاعات منتشرشده از تأمین‌کنندگان اپل، بر این باورند که عرضه‌ی آیپد با نمایشگر OLED تا قبل از سال ۲۰۲۲ بعید است.

بازه‌ی زمانی ارائه‌شده‌ی بارکلیز  کمی به واقعیت نزدیک‌تر به‌ نظر می‌رسد؛ زیرا بر اساس شایعات، اپل قصد دارد حداقل یک مدل آیپد پرو با نور پس‌زمینه mini-LED را در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ رونمایی کند؛ از این‌رو بعید است در بازه‌ی زمانی کوتاهی دوباره فناوری صفحه‌نمایش آیپد را تغییر بدهد و از نمایشگر OLED استفاده کند. غول فناوری کوپرتینو در حال حاضر از نمایشگر OLED در آیفون و تمامی نسخه‌های اپل واچ بهره می‌گیرد. این نمایشگرها از مزایای بیشتری برخوردار هستند و در مقایسه با نمایشگرهای LCD، روشنایی بیشتر، بهبود کنتراست، افزایش بازدهی انرژی، زاویه دید و عمق رنگ بیشتری به ارمغان می‌آورند.

اپل آخرین مدل آیپد پرو را مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸) با به‌روزرسانی نسبتا جزئی عرضه کرد. کوپرتینویی‌ها در آیپد پرو جدید از پردازنده‌ی A12Z Bionic استفاده کرده‌اند که درواقع همان پردازنده‌ی A12X با یک هسته‌ی گرافیکی اضافه محسوب می‌شود. علاوه بر این، اپل از دوربین فوق‌ عریض و حسگر لایدار برای تقویت تکنولوژی واقعیت افزوده و میکروفن‌های بهبودیافته در مقایسه با آیپد پرو ۲۰۱۸ استفاده کرده است. در حقیقت آخرین به‌روزرسانی بزرگ سخت‌افزاری آیپد مربوط به اکتبر ۲۰۱۸ (مهر ۱۳۹۷)، با بازطراحی کامل، قابلیت تشخص چهره سه‌بعدی (فیس‌آیدی)، پورت USB-C و انبوهی از قابلیت‌های دیگر همراه بود.

تحلیلگران بارکلیز اولین کسانی بودند که ادعا کردند اپل قصد دارد آداپتور شارژ را از جعبه‌ی خانواده‌ی آیفون ۱۲ حذف کند و همچنین آمدن قابلیت True Tone به آیفون ۸ و آیفون X، حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و 3D Touch را برای اولین ‌بار گزارش داده بودند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات