احتمال شکسته‌شدن رکورد فروش آیفون در سال ۲۰۲۱ با عرضه ۲۵۰ میلیون دستگاه به بازار

جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بررسی‌های زنجیره‌ی تأمین نشان می‌دهد که تقاضا برای خرید خانواده‌ی آیفون ۱۲ حتی از صعودی‌ترین پیش‌بینی‌ها نیز فراتر رفته است و احتملا رکورد جدیدی در فروش آیفون‌ها به ثبت خواهد رسید.
تبلیغات

چندی پیش، اپل خانواده‌ی آیفون ۱۲ را به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و به‌تبع محدودیت‌های زنجیره‌ی تأمین، با تأخیر و در دو مرحله روانه‌ی بازار کرد. گوشی‌های یادشده برای اولین‌بار از نسل پنجم شبکه‌ی موبایل (5G) بهره می‌برند و تمامی آن‌ها به صفحه‌نمایش OLED مجهز شده‌اند.افزون‌براین، در بطن آن‌ها تراشه‌ی قدرتمند A14 وظیفه‌ی پردازش‌های سنگین را برعهده گرفته و از قرار معلوم این ویژگی‌ها با استقبال بی‌سابقه‌ی خریداران مواجه شده است؛ به‌طوری که گفته می‌شود احتمالا آیفون ۱۲ رکورد فروش آیفون ۶ افسانه‌ای را تغییر خواهد داد.

دانیل ایوز، تحلیگر ارشد انجمن Wedbush، در آخرین یادداشتش به سرمایه‌گذاران اذعان دارد که روند صعودی فروش آیفون ۱۲ طی چند سال اخیر بی‌سابقه بوده و خاطرنشان می‌کند که این مسیر یادآور فروش آیفون ۶ در سال ۲۰۱۴ است. او در ادامه می‌گوید:

چند روز گذشته، تیم TMT ما در حال بررسی زنجیره‌ی تأمین آیفون در آسیا بوده است و نتایج، تقاضای صعودی آیفون را نشان می‌دهد؛ اکنون با توجه به مسیر فعلی تقاضا برای خانواده‌ی آیفون ۱۲ حتی از «سناریو گاو نَر» ما برای واحدهای FY21 فراتر رفته است.

در دنیای سرمایه‌گذاری معملا از اصطلاحات Bull (گاو نَر) برای نشان دادن روند صعودی بازار و Bear (خِرس) برای توصیف شرایط ضعیف بازار استفاده می‌شود. بر اساس آخرین بررسی‌ها، ایوز انتظار دارد که زنجیره‌ی تأمین در بازه‌ی زمانی منتهی به سه‌ماهه‌ی دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) تا ۹۵ میلیون آیفون را راهی بازار کند که تقریبا ۳۵ درصد افزایش را در مقایسه با پیش‌بینی‌های اولیه وال استریت و Wedbush نشان می‌دهد.

ایوز پیش‌بینی می‌کند که اگر این روند در یک دوره‌ی گاو نَر تا سه‌ماهه‌ی تعطیلات ادامه یابد، اپل می‌تواند در سال ۲۰۲۱ درمجموع ۲۵۰ میلیون آیفون به بازار عرضه کند. به‌گفته ایوز، ۳۵۰ میلیون دستگاه آیفون در حال حاضر، واجد شراید ارتقا هستند و تقاضای قابل‌توجه در چین باعث می‌شود که شرایطی بی‌سابقه برای آیفون ۱۲ ایجاد شود و بدین صورت اپل می‌تواند رکورد قبلی ۲۳۱ میلیون دستگاه فروخته شده در سال ۲۰۱۵ را به‌راحتی تغییر دهد.

این تحلیلگر می‌گوید چرخه‌ی فوق‌العاده آیفون ۱۲ در ماه‌های آینده همچنان یک روند مثبت و مهم برای سهام اپل (AAPL) در بازار بورس نَزدَک خواهد بود. جدای از آمار و ارقام یادشده، گفته می‌شود که مدل‌های آیفون ۲۰۲۱ می‌توانند دو برابر ظرفیت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داشته باشند. همچنین گفته می‌شود احتمالا تمام مدل‌های عرضه‌شده در سال ۲۰۲۱ از حسگر لایدار (LiDAR) بهره‌مند خواهند شد.

در پایان، ایوز تخمین می‌زند که ارزش هر برگه سهم اپل تا سال ۲۰۲۲ به ۱۶۰ دلار افزایش خواهد یافت که شامل سهم ۱٫۱ تریلیون دلاری بخش خدمات و ۱٫۷ میلیارد دلاری بخش سخت‌افزار می‌شود. علاوه بر این، در یک دوره‌ی صعودی (گاو نَر) می‌تواند ارزش هر برگه سهم تا ۲۰۰ دلار نیز افزایش یابد؛ در این صورت ارزش بخش خدمات ۱٫۳ تریلیون دلار و بهش سخت‌افزار ۲٫۲ ترلیون دلار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات