سرفیس پرو ۸ احتمالا مدلی با ۳۲ گیگابایت رم خواهد داشت

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
باتوجه‌به تصاویر جدید پروتوتایپ سرفیس پرو ۸، این محصول ظاهری مانند سرفیس پرو ۷ دارد؛ اما احتمالا برای اولین ‌بار ۳۲ گیگابایت رم خواهد داشت.
تبلیغات

اخیرا اطلاعات جدیدی از سرفیس پرو ۸ منتشر می‌شود و امروز هم یک سری تصاویر جدید از این تبلت ویندوزی مایکروسافت منتشر شده است؛ به این ترتیب به ‌نظر می‌رسد چیزی به زمان معرفی این محصول باقی نمانده است. در تصاویر جدیدی که از پروتوتایپ این تبلت منتشر شده، مشاهده می‌کنیم مایکروسافت همچنان به تغییر در ظاهر این محصول علاقه‌ای نشان نمی‌دهد. بااین‌حال مانند همیشه سخت‌افزار این تبلت ارتقا پیدا خواهد کرد.

صفحه نمایش سرفیس پرو ۸

یکی از تغییرات احتمالی که در سرفیس پرو ۸ مشاهده خواهید کرد، افزایش رم آن است. مدل‌های قبلی سرفیس پرو نهایتا ۱۶ گیگابایت رم دارند؛ اما برای مدل جدید احتمالا از ۳۲ گیگابایت رم استفاده خواهد شد. افزایش میزان رم برای بسیاری از کاربران موضوع مهمی خواهد بود؛ مخصوصا افرادی که می‌خواهند سرعت بیشتری تجربه کنند. به‌ نظر می‌رسد در حال‌ حاضر فرکانس کاری سرفیس ۸ نزدیک به ۲٫۷۲ گیگاهرتز است. قبلا شایع شده بود که برای سرفیس پرو ۸ از پردازنده‌ Core i7-1165G7 نسل یازدهم اینتل استفاده می‌شود. البته با توجه ‌به سیستم خنک‌کننده‌ای که برای این محصول در نظر گرفته می‌شود، انتظار می‌رود سرعت کلاک آن بیشتر شود؛ این موضوع می‌تواند روی طول عمر باتری تأثیرگذار باشد.

نمای سمپ چپ سرفیس پرو ۸
قاب پشت سرفیس پرو ۸

متأسفانه طراحی نمونه اولیه‌ی این محصول نسبت سرفیس پرو ۷ تغییری نکرده است. صفحه‌نمایش آن همچنان حاشیه دارد و تعداد پورت‌های مناسبی برای سرفیس پرو جدید در نظر گرفته نشده است. البته پورت USB-C روی پروتوتایپ این محصول دیده می‌شود؛ اما می‌دانیم مایکروسافت از تاندربولت ۳ پشتیبانی نمی‌کند. سال ۲۰۲۰ روبه اتمام است؛ اما هنوز نمی‌دانیم این محصول کی معرفی خواهد شد.

نمای سمت راست سرفیس پرو ۸

انتظار می‌رود سرفیس پرو ۸ یک محصول پرمیوم و رده‌بالا باشد. بااین‌حال مایکروسافت آن را در مدل‌های مختلف راهی بازار خواهد کرد؛ مدل‌هایی که می‌توانند ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات