تحلیلگران اولین محصول مجهز به mini-LED اپل را آیپد پرو می‌دانند

چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
انتظار می‌رود شش محصول مختلف در سال ۲۰۲۱ ‌با پنل mini LED به بازار عرضه شوند که اولین محصول، آیپد پرو جدید خواهد بود.
تبلیغات

مینگ‌چی کو، تحلیلگر بازار گجت‌های قابل‌حمل، اخیرا مدعی شده است که پنل mini LED در کدام‌یک از محصولات اپل استفاده خواهد شد. به‌گفته‌ی وی، کوپرتینویی‌ها پنل و تجهیزات مرتبط با صفحات mini LED را در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۰ به تولید انبوه می‌رسانند تا برای استفاده در سری جدید آیپد پرو آماده شوند.

جدیدترین تلبت آیپد پرو اپل مارس ۲۰۲۰ معرفی شد و احتمالا نسخه‌ی بعدی نیز در بازه‌ی ‌زمانی مشابه در سال ۲۰۲۱ رونمایی می‌شود. بااین‌حال، گزارش‌ها نشان می‌دهد که پنل ذکرشده فقط در آیپد پرو استفاده نمی‌شود و اپل روی شش دستگاه مجهز به پنل mini LED کار می‌کند. این پنل از مزایایی مشابه با پنل‌های OLED استفاده می‌کند؛ ازجمله نرخ کنتراست بیشتر و رنگ‌های تیره عمیق‌تر، بدون افت کیفیت بصری محتوای نمایش ‌داده‌شده.

پنل mini LED از هزاران چراغ LED بسیار کوچک در پس‌زمینه استفاده می‌کند که هریک به‌صورت مستقل مدیریت (خاموش و روشن) می‌شود تا نرخ کنتراست در قسمت تیره و روشن تصویر دقیق‌تر شود. در گذشته، مینگ‌چی کو به شش محصول مجهز به پنل mini LED نیز اشاره کرده بود. این شش محصول عبارت‌اند از: آیپد پرو ۱۲/۹ اینچی، آیمک پرو ۲۷ اینچی، مک ‌بوک پرو ۱۴/۱ اینچی، مک‌ بوک پرو ۱۶ اینچی، آیپد ۱۰/۲ اینچی و آیپد مینی ۷/۹ اینچی از پنل mini LED.

درباره‌ی دستگاه‌های ذکرشده باید گفت برخی از آن‌ها جایگزین مدل‌های فعلی موجود در بازار خواهند شد؛ البته باید در نظر گرفت که زمان عرضه‌ی هرکدام ممکن است متفاوت باشد. درواقع، کوپرتینویی‌ها در نظر دارند که از پنل mini LED در محصولات مختلف استفاده کنند؛ اما به‌معنی عرضه‌ی هم‌زمان تمامی محصولات نخواهد بود.

چنین موضوعی منطقی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا تولید هریک از محصولات به‌دلیل شیوع بیماری کرونا به‌صورت محدود تولید می‌شود و با اینکه بسیاری از کارخانه‌ها تولیدات را از سر گرفته‌اند، هنوز تا رسیدن به ظرفیت تولید کامل فاصله دارند.

کوپرتینویی‌ها اعلام کرده‌اند که برای برطرف‌شدن مشکلات پیش‌آمده و جایگزینی سریع‌تر پنل mini LED با مدل‌های دیگر، با تأمین‌کنندگان بیشتری قرارداد خواهند بست. چنین ابتکاری با ایجاد رقابت میان تأمین‌کنندگان به کاهش هزینه‌ی نهایی کمک می‌کند؛ اما باید در نظر گرفت که به‌معنی عرضه‌ی تمامی محصولات اپل با پنل mini LED نخواهد بود. درواقع، مینگ‌چی کو تخمین می‌زند ۳۰ تا ۴۰ درصد از محصولات سری آیپد در سال ۲۰۲۱ به پنل mini LED مجهز باشند. به‌گفته‌ی تحلیلگران سرشناس، این آمار درباره‌ی مک‌بوک‌ها کاهش می‌یابد و تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد دستگاه‌های سری مک‌بوک که برای عرضه در سال ۲۰۲۱ آماده می‌شوند، از پنل mini LED برخوردار خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات