مینگ چی کو: اپل استفاده از نمایشگرهای Mini-LED را در آیپد و مک بوک افزایش می‌دهد

دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تحلیل‌گر باسابقه‌ی اپل پیش‌بینی می‌کند در آیپدها و کامپیوترهای شخصی جدید خانواده‌ی مک‌بوک، بیش از گذشته از نمایشگرهای Mini-LED استفاده شود.
تبلیغات

مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر مشهور اپل و برنامه‌های تجاری و تولیدی این شرکت، گزارش جدیدی درباره‌ی پیش‌بینی خود از آینده‌ی سخت‌افزاری ارائه کرد. او اعتقاد دارد تشدید رقابت بین تأمین‌کننده‌های تراشه‌ی نمایشگر Mini-LED برای اپل، استفاده از فناوری پیشرفته‌ی مذکور را در آیپد و خانواده‌ی کامپیوترهای شخصی مک‌بوک سرعت می‌بخشد.

قبلا پیش‌بینی شده بود که شرکت Epistar به‌عنوان تنها تأمین‌کننده‌ی تراشه‌های Mini-LED با اپل همکاری خواهد کرد. تحلیل‌گران اعتقاد داشتند این شرکت، تراشه‌های موردنیاز برای محصولات سال ۲۰۲۱ کوپرتینویی‌ها را تأمین می‌کند. اخبار جدید ادعا می‌کنند که شرکت Sanan Optoelectronics هم پیشرفت‌های خوبی در این حوزه داشته است و احتمالا در سال ۲۰۲۱ موفق به تأمین تجهیزات برای اپل می‌شود. قبلا گفته می‌شود که شرکت مذکور، تا سال ۲۰۲۲ توانایی تأمین تجهیزات را برای اپل نخواهد داشت.

کو در بخشی از گزارش خود می‌گوید که افزایش رقابت بین تأمین‌کننده‌های Mini-LED منجر به کاهش قیمت در محصولات نهایی می‌شود. او می‌گوید همین رقابت، قیمت نمایشگرها را از محدوده‌ی ۷۵ تا ۸۵ دلاری برای اپل به محدوده‌ی ۴۵ دلاری کاهش می‌دهد. او پیش‌بینی می‌کند که فناوری Mini-LED در ۳۰ تا ۴۰ درصد از محصولات خانواده‌ی آیپد و ۲۰ تا ۳۰ درصد محصولات خانواده‌ی مک ‌بوک در سال ۲۰۲۱ استفاده شود. قبلا برای هریک از خانواده‌ها، ارقام ۱۰ تا ۲۰ درصدی بیان می‌شد.

از مدت‌ها پیش شایعه‌ها و اخبار گوناگونی درباره‌ی احتمال استفاده از نمایشگرهای Mini-LED در آیپدها و مک‌بوک‌های آتی به گوش می‌رسد. مینگ‌چی کو هم ۶ ماه پیش گفته بود که اپل، ۶ محصول با نمایشگر Mini-LED را در دستور کار دارد که تا پایان سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه می‌شوند. او آیپد پرو ۱۲/۹ اینچی، آی‌مک پرو ۲۷ اینچی، مک بوک پرو ۱۴/۱ اینچی، مک‌ بوک پرو ۱۶ اینچی، آیپد ۱۰/۲ اینچی و آیپد مینی ۷/۹ اینچی را جزو محصولات با احتمال بالای استفاده از Mini-LED بیان کرده بود.

نمایشگرهای Mini-LED جزو فناوری‌های پیشرفته در دنیای نمایشگرها محسوب می‌شوند. در این محصولات، هزار تا ۱۰ هزار LED بسته به ابعاد پنل وحود دارد که مزیت‌ها و بهبودهای قابل‌توجهی نسبت به نمایشگرهای LED مرسوم دارند. درواقع Mini-LED بسیاری از مزیت‌های OLED را بدون نقاط ضعف مرسوم آن، به کاربران ارائه می‌کند. نمایشگرهای Mini-LED رنگ مشکی عمیق‌تر و تیره‌تری دارند و در نمایش رنگ‌های روشن نیز بهتر عمل می‌کنند. البته همان‌طور که می‌دانید هزینه‌ی تولید آن‌ها نیز بیشتر از انواع دیگر نمایشگر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات