اپل در مک‌‌بوک‌ها و آیپد‌های آینده از نمایشگر Mini-LED استفاده خواهد کرد

دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش‌های جدید، اپل در مک‌بوک‌ها و آیپد‌های آینده‌ خود از پنل Mini-LED برای نمایشگر استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

اپل درحال‌حاضر از نمایشگر‌ LCD با نور پس‌زمینه LED استفاده می‌کند تا تصویری با تضاد رنگی زیاد و تیرگی عمیق و سفیدی روشن را به‌نمایش درآورد. درحالی‌که برخی از تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌های ویندوزی شروع‌ به‌ استفاده از پنل اولد در محصولات جدید خود کرده‌اند، به‌نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها برخلاف روند موجود، از به‌کارگیری پنل اولد در آیپد‌ها و مک‌بوک‌های آتی خود صرف‌نظر خواهند کرد. 

براساس جدیدترین تحلیل مینگ‌چی کو، مطرح‌ترین تحلیلگر مسائل مربوط‌ به اپل، انتظار می‌رود کوپرتینویی‌ها از اواخر سال ۲۰۲۰ تا اواسط سال ۲۰۲۱ آیپد‌ها و مک‌بوک‌هایی با نمایشگر Mini-LED روانه‌ی بازار کند. در این نمایشگر‌های جدید، برای نمایش بهتر رنگ‌ها و افزایش تضاد رنگ تقریبا از ۱۰هزار LED استفاده شده است. در مقایسه با پنل‌های OLED، پنل‌های Mini-LED امکان ساخت محصولاتی نازک‌تر و سبک‌تر را فراهم می‌سازند. 

با‌این‌حال، یکی‌ دیگر از دلایل مهمی که موجب مهاجرت اپل از پنل‌های OLED به Mini-LED شده، کاهش وابستگی به سامسونگ بوده است. 

هم‌اکنون ال‌جی، Epistar، ژن دینگ، Radiant Opto-Electronic، نیچیا، آواری هلدینگ و TSMT‌ از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پنل‌های Mini-LED‌ هستند.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع مک‌بوک‌های اپل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات