سلطه‌ی آیپد بر بازار تبلت در سال ۲۰۱۹

جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مؤسسه‌ی پژوهشی Strategy Analytics در گزارشی جدید به‌صورت غیرمستقیم مدعی شده است که کاربران در سال ۲۰۱۹ بیشتر به تهیه‌ی تبلت‌های سری آیپد اپل تمایل نشان داده‌اند.
تبلیغات

Strategy Analytics مؤسسه‌ای پژوهشی است که روی داده‌های مربوط به فروش محصولات الکترونیکی در بازار نظارت می‌کند. این مؤسسه اخیرا گزارش تحلیلی جدید خود را از بازار تبلت‌ در سال گذشته‌ی میلادی منتشر کرده است. ظاهرا گزارش منتشرشده از سوی Strategy Analytics به‌طور ویژه روی «بازار جهانی AP (مخفف Applications Processor) تبلت‌‌ها» تمرکز دارد. این یعنی آمار منتشرشده به درآمد کسب‌شده توسط شرکت‌های سازنده‌ی تراشه نظیر اپل، مدیاتک، کوالکام و اینتل ارتباط دارد.

گزارش جدید Strategy Analytics داده‌های جالبی را درمورد آیپدها نیز به‌اشتراک می‌گذارد؛ زیرا اپل تراشه‌های به‌کاررفته در تبلت‌های سری آیپد را خودش تولید می‌کند. به‌عبارتی دیگر، سهم بالای اپل از درآمد کلی فروش تراشه‌ی تبلت‌ها نشان می‌دهد آیپدها نیز فروش بالایی تجربه کرده‌اند. پردازنده‌های خانواده‌ی A اپل طی سال‌های اخیر قدرت پردازشی بسیار زیادی ارائه داده‌اند و این موضوع در جدیدترین نسخه یعنی A13 Bionic که در گوشی‌های آیفون‌ ۲۰۱۹ به‌کاررفته، به بیشترین حد خود رسیده است. گزارش جدید Strategy Analytics به‌خوبی نشان می‌دهد که قدرت پردازشی بالای تراشه‌های سری A چگونه توانسته است تأثیری به‌سزا روی فروش آیپدهای اپل و عملکرد کلی این کسب‌و‌کار بگذارد.

براساس داده‌های منتشرشده از سوی Strategy Analytics، اپل توانسته است در سال ۲۰۱۹، ۴۴ درصد از کل درآمد بازار جهانی AP تبلت‌‌ها را به‌خود اختصاص دهد. به‌عبارتی دیگر، اپل موفق‌شده ۴۴ درصد از کل درآمد به‌دست‌آمده از طریق فروش پردازنده‌های داخل تبلت‌ها را در سال ۲۰۱۹ از آن خود کند. عدد یادشده نسبت‌به سال ۲۰۱۸ میلادی رشدی به‌نسبت جزئی داشته است.

پس از اپل، بیشترین آمار فروش مربوط به شرکت‌های کوالکام و اینتل است؛ آمار نشان می‌دهد هردوی این شرکت‌ها توانسته‌اند ۱۶ درصد از کل درآمد فروش پردازنده‌های داخل تبلت‌ها را در سال ۲۰۱۹ به‌خود اختصاص دهند. در آمار مؤسسه‌ی پژوهشی Strategy Analytics درآمد چندین شرکت دیگر نیز درمجموع با یکدیگر محاسبه شده است که ۲۴ درصد باقی‌مانده را تشکیل می‌دهند. ناگفته نماند که در بین این شرکت‌ها، اسامی آشنایی همچون سامسونگ و مدیاتک به‌چشم می‌خورند.

در بخشی از گزارش Strategy Analytics می‌خوانیم:

Strategy Analytics گزارش می‌دهد که اپل، کوالکام، اینتل، مدیاتک و سامسونگ توانسته‌اند ۵ جایگاه برتر درآمد کسب‌شده از بازار جهانی AP تبلت‌‌ها را در سال ۲۰۱۹ به‌خود اختصاص دهند. اپل موفق شد با بیشتر کردن سهم خودش از بازار، در رتبه‌ی نخست جای گیرد و ۴۴ درصد از کل درآمد را به‌خود اختصاص دهد. پس از این شرکت در جایگاه‌ بعدی کوالکام و اینتل جای گرفته‌اند که هر کدام موفق‌به کسب ۱۶ درصد از درآمد بازار شده‌اند.

Strategy Analytics در گزارش خود می‌گوید در سال ۲۰۱۹ بازار جهانی AP تبلت‌ها با رشد سالانه‌ی دو درصدی مواجه شده است. این مؤسسه تخمین می‌زند که درمجموع شرکت‌های مختلف توانسته‌اند ۱/۹ میلیارد دلار درآمد از این بازار کسب کنند. اپل از مدتی پیش تصمیم گرفته است آمار درآمدی را که از فروش محصولات مختلف کسب می‌کند به‌صورت عمومی در دسترس قرار ندهد. بنابراین به‌هیچ‌وجه نمی‌توان به آمار رسمی مربوط به شمار آیپدهای فروخته‌شده در سال ۲۰۱۹ دسترسی پیدا کرد. در هر صورت داده‌های منتشرشده از سوی Strategy Analytics به‌شکلی جالب نشان می‌دهد که تراشه‌های سری A اپل تا چه حد در بین کاربران مقبولیت پیدا کرده‌اند. این موضوع تا حد زیادی به روند روبه‌رشد ادامه‌دار آیپد نیز مربوط می‌شود.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات