آیا تبلت سرفیس واقعا گران است؟

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
پس از اعلام قیمت مدل‌های مختلف تبلت سرفیس، عده‌ای از مخاطبان ما در زومیت از قیمت بالای این محصول گلایه‌مند بودند. آیا واقعا این تبلت نسبت به ویژگی‌ها و کیفیتی که دارد گران است؟ آیا فکر نمی‌کنید که قیمت فوق‌العاده پایین تبلت‌هایی چون کیندل فایر و نکسوس ۷ انتظار ما از قیمت تبلت‌ها را پایین آورده؟ در ادامه به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم.
تبلیغات

با نزدیک‌تر شدن به ۵ آبان، روز ارائه سرفیس، خبرهای مربوط به آن نیز بیشتر و بیشتر می‌شوند. وال‌استریت ژورنال گزارش داده بود که مایکروسافت قصد دارد طی سه‌ماهه چهارم امسال، بین ۳ تا ۵ میلیون دستگاه تبلت سرفیس تولید کند که با میزان تولید کیندل فایر آمازون و نکسوس ۷ گوگل قابل مقایسه است. روز گذشته نیز قیمت مدل‌های مختلف سرفیس اعلام گردید.

پس از اعلام قیمت مدل‌های مختلف سرفیس، برخی از خوانندگان زومیت در بخش نظرات از قیمت بالای آن گلایه می‌کردند (البته بخش بزرگی از این گلایه‌ها به این دلیل بود که قیمت آن را با واحد ریال می‌سنجیدند!).

حقیقت امر آن است که قیمت سرفیس نسبت به امکاناتی که ارائه می‌دهد، بسیار منطقی است. دلیل اصلی برخی گلایه‌ها از قیمت این محصول آن است که محصولاتی چون کیندل فایر، نوک تبلت و نکسوس ۷ انتظار ما به‌عنوان مشتری را بالا برده‌اند و تصور ما بر این است که هر تبلتی که به بازار ارائه می‌شود باید قیمت زیر ۲۰۰ دلار داشته باشد (البته شایعاتی هم وجود داشت که شاید تبلت سرفیس با قیمت زیر ۲۰۰ دلار ارائه گردد).

هری مک‌کرکن از مجله تایم، هوشمندانه می‌نویسد:

محصولات خوب به این زودی‌ها از بین نمی‌روند، چراکه قیمت بالایی دارند! محصولات بد نیز به محصول مهم بازار تبدیل نمی‌شوند، چراکه ارزان هستند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را خرید!

مک‌کرکن همچنین نگاه جالبی به روند فروش سرفیس توسط مایکروسافت دارد و می‌گوید که مایکروسافت فقط ۲۷ فروشگاه اختصاصی در سرتاسر ایالات متحده دارد و این در حالی است که اپل فقط در ایالت کالیفرنیا بیش از ۵۰ فروشگاه دارد! دلیل اصلی تصمیم مایکروسافت برای ایجاد کیوسک‌های فروش در مراکز خرید در موسم تعطیلات پایان سال نیز همین موضوع است تا بتواند با این روش به فروش سرفیس کمک کند.

اگر هنوز هم معتقدید که سرفیس قیمت بالایی دارد، بد نیست بدانید که مایکروسافت ۲۰۰ قطعه مختلف در این تبلت را خودش طراحی کرده و تمرکز بسیار زیادی روی عملی کردن طرح خلاقانه کیبورد‌های این تبلت داشته است. واقعیت آن است که هر شرکت یا شخصی که در طراحی و ساخت سرفیس نقشی داشته با اعتماد بالایی از این محصول صحبت می‌کند و به کیفیت آن ایمان دارد.

نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا واقعا سرفیس قیمت بالایی دارد یا انتظارات ما بالا رفته است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات