آیا این عکس کیندل فایر جدید آمازون است؟

جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۱:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
هفته آینده شرکت آمازون کنفرانسی برای معرفی محصول جدید خود برپا خواهد کرد. مطمئناً اولین سوالی که هم اکنون در ذهن شما شکل گرفته، این است که چرا این همه اتفاق در یک ماه؟ چرا شرکت‌ها در زمانی دیگر و به دور از جنجال دیگر رقبا محصول خود را رونمایی نمی‌کنند؟ پاسخ این سؤال تا حدی پیچیده است. بااین‌حال وب سایت THE VERGE عکسی را امروز منتشر کرده است و ادعا می‌کند که این عکس متعلق به نسل جدید کیندل فایر است. با زومیت همراه باشید تا با جزییات این خبر آشنا شوید.
تبلیغات

این تبلت بر پایه‌ اندروید اولین تبلتی بود که جنگ واقعی قیمت را در میان سازندگان و فروشندگان تبلت به راه‌ انداخت. امروز فروش مدل اصلی کیندل فایر به دلیل پایان یافتن ظرفیت انبار فروشگاه‌ها به اتمام رسید. این موضوع یکی از نشانه‌های انتشار مدل جدید در بازار است. منابع خبری به وب‌سایت THE VERGE گفته‌اند که آمازون قصد ارایه دو مدل ۷ اینچی و ۱۰ اینچی را دارد و معلوم نیست که هر دو در یک زمان معرفی شوند. از عکس مشخص نیست که این مدل چند اینچی است، اما می‌توان از روی‌ اندازه صفحه‌کلید حدس زد که احتمالاً این مدل ۷ اینچی است.

مدل اول کیندل فایر همانند Playbook بلک‌بری از سیستم-روی-چیپ OMAP4 استفاده می‌نمود. اما مدل جدید اینطور که به نظر می‌رسد از یک طراحی اختصاصی بهره می‌برد. این بدان معنا نیست که از دیگر پردازنده‌ها قوی‌تر خواهد بود، و احتمالاً به دلایل دیگر به صورت اختصاصی طراحی شده است. هنوز عکسی از پشت این تبلت به بیرون درز نکرده است، بنابراین ما نمی‌دانیم که این تبلت از دوربین پشتی بهره می‌برد یا خیر. احتمالاً به منظور کاهش قیمت، آمازون همچون گوگل از هر آنچه که نیاز کمی‌ به آن وجود دارد صرف نظر خواهد کرد تا قیمت را حول ۲۰۰ دلار نگه دارد.

هر چند آمازون اکوسیستم کاملی را از پخش و فروش اجناس مختلف و کتاب گرفته تا عرضه خدمات ابری و فروش محتوا دراختیار دارد، اما بعید است که این کمپانی این بار بتواند تنها با ارایه یک تبلت ۲۰۰ دلاری مناسب اکوسیستم خود را گسترش دهد. پیش‌بینی اینجانب این است که این بار اکوسیستم باید به کمک این تبلت بیاید و آمازون احتمالاً سرویس‌های مجانی فراوانی را حداقل برای زمان محدود به همراه این تبلت ارایه خواهد کرد.

به نظر شما این محصول آمازون همانند کیندل فایر اصلی تأثیری روی بازار تبلت خواهد داشت؟ آیا هم اکنون می‌توان با قیمت ۲۰۰ دلار تبلت‌هایی مانند نکسوس ۷، آیپد و سرفیس را کنار زد، یا چیزی بیشتر از قیمت پایین برای پیروزی لازم است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات