پانوس پانای، اندرومدا را دستگاه محبوب خود معرفی می‌کند

پنج‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پانوس پانای در گفتگویی تازه از سرفیس جیبی به عنوان دستگاه محبوب خود یاد و اعلام کرد که عرضه‌ی چنین محصولی به صرف زمان برای سازگاری نرم‌افزار و سخت‌افزار نیاز دارد.
تبلیغات

با وجود رونمایی از محصولات سخت‌افزاری جدید مایکروسافت در روز سه‌شنبه، برای بسیاری این سؤال همچنان مطرح است که ردموندی‌ها بالاخره چه زمانی سرفیس فون مورد انتظار را معرفی خواهند کرد؟ علی‌رغم انتشار شایعات و گزارش‌های غیر رسمی متعدد، مایکروسافت هیچ‌گاه به‌صورت مستقیم وجود چنین دستگاهی را تأیید یا رد نکرده است. اکنون پانوس پانای، طراح ارشد محصول مایکروسافت در گفتگویی که به‌تازگی با خبرگزاری ورج انجام داده، شایعه‌ی عرضه‌ی تبلت انعطاف‌پذیر با برند سرفیس را تقویت کرده است.

پانوس پانای در گفتگوی خود اعلام کرد که از سال‌ها پیش در رویای یک سرفیس جیبی بوده است. وی پیش از این در توصیف سرفیس مینی ۷ اینچیِ عرضه‌نشده، آن را به یک دفترچه‌ی برند مولسکین تشبیه کرده بود. با این حال، مایکروسافت تصمیم گرفت تا عرضه‌ی این محصول را لغو کند؛ زیرا بر این باور بود که سرفیس مینی تفاوت خاصی با دیگر تبلت‌های کوچکتر چهار سال پیش نداشت. اما، این موضوع مانع از رویاپردازی پانای نشد. مایکروسافت دست‌کم از دو سال پیش تاکنون در حال کار روی یک دستگاه سرفیس پر رمز و راز جیبی جدید با اسم رمز اندرومدا بوده است. ما تا این لحظه تنها شاهد تصاویر مفهومی و پتنت‌هایی از این دستگاهِ مجهز به دو نمایشگر بوده‌ایم؛ اما به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در حال به تکامل رساندن این محصول غیرمعمول است.

پانوس پانای گفت:

این محصول [سرفیس جیبی] بدون شک دستگاه محبوب من است. ما به انجام نوآوری خواهیم پرداخت و هنگامی که محصولات در سطح مناسبی باشند، آن‌ها را خلق خواهیم کرد. ما نمی‌توانیم دسته‌بندی‌های جدید را بدون توجه به نیاز مشتریان ایجاد کنیم. این نیاز به یک دسته‌بندی تازه، قطعه‌ی گمشده‌ی ایده‌ی سرفیس جیبی است. معلوم نیست که آیا بازاری برای چنین دستگاهی وجود دارد یا مایکروسافت قادر به اقناع مشتریان به حمل گوشی هوشمند و این کامپیوتر جیبی خواهد بود یا خیر. مایکروسافت به یک رویکرد واقعا منحصر به فرد نیاز دارد؛ همان‌طور که سرفیس پرو فراتر از صرفا یک تبلت، سرفیس استودیو فراتر از صرفا یک کامپیوتر همه‌کاره و هدفون جدید سرفیس فراتر از صرفا یک هدفون معمولی است.

وی در ادامه افزود:

در حال حاضر ما شاهد آن هستیم که افراد به شیوه‌هایی به‌ شدت هیجان‌انگیز از این محصولات استفاده می‌کنند. این مسئله الهام‌بخش است. من اطمینان دارم که سرفیس هاب ۲ آماده است و بر این باورم که ما باید هر فرم فکتور دیگری را که تا به حال ندیده‌اید، به سطح مناسب برسانیم. باید اطمینان یابیم که به‌منظور رساندن آن به تکامل، به نوآوری ادامه می‌دهیم. این به معنی ترکیب مناسب نرم‌افزار و سخت‌افزار است؛ بخشی در مجموع به‌ شدت مهم از سرفیس.

پانای همچنین در جریان گفتگو به سرفیس استودیو ماژولار و این موضوع اشاره کرد که چگونه محصولاتی نظیر سرفیس استودیو ۲ و سرفیس هدفون به‌شکل جدی سخت‌افزار و نرم‌افزار را در هم‌آمیخته‌اند. وی در این باره می‌گوید:

من صرفا در مورد سخت‌افزار صحبت نمی‌کنم. من درباره‌ی کل مجموعه صحبت می‌کنم. این دستگاه چه معنایی برای شما دارد، چگونه به افراد این فرصت را می‌دهد تا بهترین شخص ممکن باشند یا چیزی را تغییر بدهند که قبلا موفق به انجامش نشده‌اند. من معتقدم منصف بودن درباره‌ی آن برای من به‌عنوان یک مدیر محصول واقعی مهم است.

پانای در پاسخ به این سوال که آیا مایکروسافت برای عرضه‌ی سرفیس جیبی به آن نقطه رسیده است، گفت:

من معتقدم فرم فکتورهای جدید بسیاری وجود دارند که در آینده از راه خواهند رسید.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات