آیپد پرو 2018 اپل با سیستم تشخیص چهره، خرداد 97 معرفی خواهد شد

پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
براساس اطلاعات به‌دست آمده، آیپد پرو اپل با سیستم تشخیص چهره فیس آی‎دی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ به صورت رسمی معرفی خواهد شد.
تبلیغات

کوپرتینویی‌ها، آیفون ۱۰ (iPhone X) را با سیستم تشخیص چهره فیس‌ آی‌‌دی ارائه کرده‌اند؛ تجهیز این گوشی به سیستم تشخیص چهره پیشرفته سه‌بعدی، باعث شد تا گمانه‌زنی‌هایی پیرامون تغییرات احتمالی در آیپدهای پرو ۲۰۱۸ اپل شکل بگیرد. به‌تازگی نیز، Jun Zhang، تحلیل‌گر برجسته Rosenblatt Securities، جزئیاتی را پیرامون قابلیت‌های آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی و ۱۲.۹ اینچی اپل در سال ۲۰۱۸ ارائه داده است.

براساس اطلاعات به‌دست آمده، آیپدهای پرو جدید اپل در سه ماهه دوم سال جاری میلادی معرفی خواهند شد. اگر بازه زمانی اعلام شده صحت داشته باشد، انتظار داریم آیپدهای جدید اپل به صورت رسمی در رویداد توسعه‎دهندگان جهانی اپل (WWDC) که در تاریخ ۴ تا ۸ ژوئن (۱۴ تا ۱۸ خرداد) برگزار خواهد شد؛ معرفی شوند. این شرکت، نسل فعلی آیپدهای پرو را نیز در کنفرانس WWDC 2017 رونمایی کرده بود.

تحلیل‌گر Rosenblatt Securities مدعی شده است که نسل جدید آیپدهای پرو اپل، حاشیه‌های باریک‌تری نسبت به مدل‌های فعلی خواهند داشت و همچنین فاقد دکمه‌ی فیزیکی Home هستند. بدین شکل، کوپرتینویی‌ها در نظر دارند تا آیپدهای جدید خود را از نظر طراحی به آیفون ۱۰ نزدیک‌تر کنند. انتظار می‌رود طراحی جدید برای مدل ۱۰.۵ اینچی و ۱۲.۹ اینچی درنظر گرفته شود.

آیپد پرو

اولین گزارش از آیپدهای پرو جدید اپل که از سیستم‌ تشخیص چهره فیس آی‌دی استفاده می‌کنند؛ توسط مینگ‎چی کو، تحلیل‌گر KGI، اعلام شد. وی مدعی شده بود که نسل جدید آیپدهای پرو با این قابلیت، در سال ۲۰۱۸ معرفی خواهند شد. با این‎حال، مارک گورمن از بلومبرگ، مدعی شده بود که رونمایی از آیپدهای پرو اپل با سیستم‌ فیس‌ آی‌دی بیشتر از یک سال در مقایسه با نسل قبل به طول خواهد انجامید. همان‌طور که گفته شد، آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی و نسل دوم آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی در ماه ژوئن ۲۰۱۷ معرفی شده بودند؛ به همین جهت، به‌طور دقیق مشخص نیست که بازه زمانی اعلام شده توسط Mark Gurman، به رونمایی از آیپدهای جدید اپل با سیستم فیس‌ آی‌دی در کنفرانس WWDC 2018 اشاره دارد یا کوپرتینویی‌ها، معرفی نسل جدید آیپدهای پرو را به ماه سپتامبر موکول خواهند کرد. اپل معمولاً در ماه سپتامبر، گوشی‌های آیفون جدید خود را معرفی می‌کند.

با وجود اینکه پنل‌های اولد به محبوبیت پیدا کرده است و سازندگان تلاش می‌کنند تا محصولات جدید خود را با پنل اولد ارائه دهند؛ آیپدهای پرو ۲۰۱۸ اپل از نمایشگر LCD استفاده خواهند کرد. گمان می‌رود عدم موجودی کافی پنل‌های اولد، قیمت بالای آن‌ها و محدودیت‌هایی که از نظر فنی ایجاد می‌کنند؛ باعث شود تا کوپرتینویی‌ها قید عرضه آیپدهای جدید خود را با پنل اولد بزنند! در حال‌حاضر، مشخص نیست آیپدهای پرو جدید اپل مانند مدل‌های پیشین، از چهار طرف حاشیه خواهند داشت یا به تبعیت از آیفون ۱۰۰۰ دلاری شرکت سازنده خود، از بریدگی در بالای صفحه‌نمایش برخوردار شده‌اند.

همچنین اخیراً یک گزارش در چین، به عرضه مدل‌های جدید آیپد پرو با تراشه A11X Bionic اشاره کرده است؛ این تراشه از هشت هسته پردازشی برخوردار شده و شامل سه هسته رده‌بالای «Monsoon» و پنج هسته کم‌مصرف «Mistral» خواهند بود.

در رابطه با قیمت احتمالی آیپدهای پرو جدید اپل، اطلاعات چندانی در دسترس نیست؛ با این‎‌حال، انتظار داریم به دلیل فناوری‌های جدید، نسل دوم آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی و سومین نسل از آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی بیشتر از مدل‌های فعلی قیمت داشته باشد. این دو تبلت به ترتیب با قیمت ۶۴۹ و ۷۹۹ دلار، در حال‌حاضر در بازار عرضه می‌شوند. البته از آنجایی‌که مدل‌های جدید فاقد نمایشگر اولد خواهند بود؛ انتظار داریم افزایش قیمت چشمگیر نباشد. شرکت اپل همچنین در ماه مارس، یک آیپد ۹.۷ اینچی ارزان‌قیمت را معرفی خواهد کرد؛ گمان می‎رود این مدل تنها ۲۵۹ دلار قیمت داشته باشد.

 در نهایت جون ژانگ، تحلیل‌گر برجسته Rosenblatt Securities، اشاره کرده است که نسخه Product RED آیفون‌های ۲۰۱۷ اپل در آینده‌ای نزدیک رونمایی خواهد شد. با توجه به رویه گذشته اپل مبنی بر عرضه نسخه Product RED آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، هیچ بعید نیست آیفون‌ ۸ و آیفون ۸ پلاس نیز به رنگ قرمز معرفی شوند. همچنین ممکن است نسخه‌ی Product RED آیفون ۱۰ نیز ارائه شود؛ هرچند در گزارش جون ژانگ، به مدل‌های مشخصی اشاره نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات