اندرومدا احتمالا به تبلت تاشدنی ویندوز ۱۰ بر مبنای آرم اشاره دارد

جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
احتمالا واژه‌ی «اندرومدا» به تبلت تاشوی ویندوز 10 که برمبنای پردازنده‌های آرم توسعه داده شده است، اشاره دارد.
تبلیغات

اگر پیگیر اخبار مربوط به ویندوز ۱۰ باشید، احتمالا با واژه‌ی «اندرومدا» آشنایی دارید. گمانه‌زنی‌های زیادی راجع‌ به این واژه انجام شده است؛ بسیاری از تحلیل‌گران آن را مربوط به پروژه‌ی یکسان‌سازی هسته‌ی ویندوز ۱۰ ربط می‌دهند. حال طبق گزارشی جدید، به‌ نظر می‌رسد مایکروسافت این نام را برای تبلت‌های تاشوی ویندوز ۱۰ که از پردازنده‌ی آرم استفاده می‌کنند، در نظر گرفته است.

در ابتدا تصور می‌شد که اندرومدا به نام رمز پروژه‌ی نرم‌افزاری مایکروسافت مربوط است اما براساس گزارش سایت ویندوز‌سنترال، گویا این نام علاوه بر پروژه‌ی اجرای برنامه‌های win32 روی پردازنده‌های موبایل، به تبلت‌های تاشو نیز اشاره دارد.

مایکروسافت در سال ۲۰۰۹ طرحی را منتشر کرد که در آن شاهد تبلتی با دو صفحه‌نمایش جداگانه بودیم. حال به‌ نظر می‌رسد که مایکروسافت در مرحله‌ نمونه‌سازی چنین دستگاهی قرار دارد و انتظار می‌رود که سال آینده شاهد معرفی آن باشیم. هنوز هیچ اطلاع محکمی در این‌ باره منتشر نشده است و ما باید برای روشن‌ شدن این مسئله تنها به صبر کردن اکتفا کنیم.

پیش‌تر مدیرعامل مایکروسافت،‌ ساتیا نادلا، درباره‌ی حضور شرکتش در عرصه‌ی موبایل سخن گفته بود. نادلا در آن گفتگو اعلام کرد که اگر مایکروسافت قصد حضور در این عرصه داشته باشد، از راه‌ و روش دیگر شرکت‌ها پیروی نخواهد کرد،؛ بلکه دستگاهی ساختارشکن معرفی می‌کند. حال تنها باید منتظر ماند و دید که تیم مایکروسافت چه تدبیری اندیشیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات