افزایش سهم آمازون از بازار در حال سقوط تبلت‌

یک‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با کاهش فروش تبلت‌، این دستگاه‌ محبوبیت گذشته‌ی خود را از دست داده‌؛ اما سهم آمازون از بازار تبلت‌ به لطف سیاست جسورانه‌ی این شرکت افزایش یافته است.
تبلیغات

بر اساس گزارش مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC، سهم آمازون از بازار تبلت‌ در سه‌ماهه‌‌ی سوم ۲۰۱۷ در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۳۸.۷ درصد افزایش یافته است. اکنون سهم کلی این شرکت با ۳.۴ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۶، به ۱۰.۹ درصد رسیده است. آمازون همچنین در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷، ۴.۴ میلیون دستگاه تبلت به بازار عرضه کرده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل، ۳.۱ میلیون دستگاه بود.

برطبق گزارش IDC، در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷ در مجموع ۴۰ میلیون دستگاه تبلت عرضه شده است که در مقایسه با سال گذشته، کاهشی ۵.۴ درصدی به‌حساب می‌آید.

جدول حاوی بازیگران برتر بازار تبلت، نشان‌دهنده‌ی سیاست جسورانه‌ی آمازون در حوزه‌ی سخت‌افزار است. علاوه بر طیف متنوع دستگاه‌های اکو، آمازون به عرضه‌ی مدل‌های به‌روزشده از تبلت‌های خود نیز ادامه می‌دهد. آمازون همچنین تبلت‌های ۷ اینچی خود را در فروش ویژه‌ی پرایم دی با قیمت کمتر از ۳۰ دلار به دست مشتریان رسانده است.

Tablet Market Share Q3 2017

هرچند سیاست سخت‌افزاری آمازون برپایه‌ی کاهش قیمت برای جذب مشتری است؛ اما این دستگاه‌ها در نهایت موفق به ایجاد یک رابطه‌ی بلندمدت با مشتریان، افزایش فروش محتوا و فروش بیشتر اشتراک‌ پرایم می‌شوند. تبلت‌های آمازون همچنین به گجت‌های دیگری برای استفاده از الکسا، دستیار صوتی این شرکت تبدیل شده‌اند.

در طرف دیگر، اپل با افزایش فروش آیپد، همچنان به صدرنشینی در بازار تبلت ادامه می‌دهد. سهم اپل در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶، ۲۱.۹ درصد بود و اکنون به ۲۵.۸ درصد رسیده است.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در کنفرانس گزارش مالی این شرکت در ماه سپتامبر اعلام کرد که فروش آیپد برای دومین فصل متوالی، رشدی دورقمی تجربه کرده است. بنا بر ادعای اپل، فروش آیپد در سه‌ماهه‌ی چهارم سال مالی ۱۱ درصد افزایش داشته است.

مشتریان واکنش بسیار مثبتی به سری جدید آیپد نشان داده‌اند. با انتشار آی‌اواس ۱۱ به همراه ویژگی‌های فوق‌العاده‌ نظیر داک جدید، اپلیکیشن فایلز، دراگ و دراپ، چندوظیفگی و قدرت بیشتر از اکثر لپ‌تاپ‌ها، تجربه‌ی کاربری با آیپد قدرتمند از همیشه شده است.

عرضه‌ی تبلت‌های سامسونگ در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷ کاهش یافته است؛ اما این شرکت همچنان با سهم ۱۵ درصد، جایگاه دوم را در اختیار دارد. هواوی و لنوو در جدالی نزدیک با یکدیگر به‌ سر می‌برند و به‌ترتیب رتبه‌های چهارم و پنجم را تصاحب کرده‌اند. در نهایت بازیگران دیگر نیز در مجموع صاحب ۳۳ درصد سهم باقیمانده از بازار تبلت‌ هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات