تصاویری از تبلت ویندوزی نوکیا مرکوری فاش شد

شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به‎تازگی تصاویری از تبلت نوکیا مرکوری منتشر شده است که ظاهرا هیچ‌گاه وارد بازار نخواهد شد و پروژه توسعه آن لغو شده است.
تبلیغات

 مدتی پیش، تصاویری از تبلت هیبریدی لغو شده سرفیس مینی مایکروسافت منتشر شد و ردموندی‎ها درنظر داشتند تا نسخه ارزان‎قیمت و کوچک‎تر تبلت‌های سرفیس پرو را با نمایشگر 8 اینچی و ویندوز RT ارائه دهند. به‌تازگی نیز تصاویر جدیدی از یک تبلت ویندوزی دیگر به دست آمده است که نوکیا طراحی آن‌را برعهده داشت.

تبلت نوکیا مرکوری

این مدل با نام «نوکیا مرکوری» شناخته می‌شود و تا به‏‌حال، تبلت ویندوزی نوکیا تنها در تعدادی رندر تبلیغاتی به نمایش گذاشته شده بود. نوکیا مرکوری، مانند گوشی‌های ویندوزی این شرکت است و از همان زبان طراحی مستطیل‌شکل استفاده می‌کند. با این وجود، نوکیا مرکوری (Nokia Mercury) یک تبلت ویندوزی است و یکی از چهار محصولی به شمار می‌رود که با تصاحب نوکیا توسط مایکروسافت در سال 2014، از تولید و عرضه گسترده آن به بازار جلوگیری شد.

 تبلت ویندوزی نوکیا مرکوری از یک دوربین سلفی استفاده می‎کند و دوربین اصلی آن نیز در بدنه پشتی تبلت جای گرفته است. در بدنه پشتی، به‌نظر می‌رسد یک اسلات مربوط به سیم‌کارت قرار داد؛ بدین صورت، کاربر می‎توانست از اینترنت 4G LTE روی تبلت ویندوزی خود استفاده کند. البته، این امکان نیز وجود دارد که اسلات مذکور برای گسترش فضای ذخیره‌سازی درنظر گرفته شده باشد.

تبلت نوکیا مرکوری

نوکیا مرکوری به هیچ عنوان قرار نبود یک تبلت قدرت‌مند یا رده‌بالا باشد؛ به همین جهت، شرکت سازنده از یک تراشه اینتل Atom در این تبلت استفاده کرده است و یک یا دو گیگابایت رم نیز برای آن درنظر گرفته شده بود که با توجه به قیمت احتمالی آن، منطقی به‎نظر می‌رسد. این تبلت، ظاهراً به سیستم‎عامل ویندوز 8 مجهز شده است؛ همان‎طور که در ابتدا گفته شد، تبلت سرفیس مینی با ویندوز RT برای عرضه به بازار آماده می‌شد و با توجه به محدودیت‎هایی که در ویندوز RT وجود داشت، مشخص است که نوکیا مرکوری انتخاب بهتری به‎نظر می‎رسد.

تبلت نوکیا مرکوری

با این وجود، باید گفت که نوکیا مرکوری و سرفیس مینی مایکروسافت، هیچ‌گاه وارد بازار نخواهد شد و به همین جهت، نباید منتظر عرضه آن‌ها باشید. در صورتی‌که هر دو این محصولات به بازار عرضه می‌شدند، کدام‌یک را انتخاب بهتری می‌دانستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات