در نمایشگاه CES امسال 8 تبلت جدید معرفی شدند کدامیک را انتخاب می کنید؟

چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۴
مطالعه 7 دقیقه
با توجه به تقاضای زیاد مردم از تبلت ها، بازار این محصول نیز به شدت رو به رشد است. در نمایشگاه CES 2012 لاس و گاس نیز تبلت های متنوعی به نمایش گذاشته شدند. یکی از جذاب ترین آنها تبلت ضدآب فوجیتسو بود که می تواند تا 30 دقیقه بدون بروز هرگونه مشکلی زیر آب باقی بماند. در CES امسال همچنین، شاهد تبلت های ارزان و نسبتا قوی 100 و 150 دلاری بودیم. لنوو نیز یک محصول فوق العاده را معرفی کرد که ترکیبی از تبلت و نوت بوک بود. توشیبا، Dell و ویوسونیک نیز تبلت های خود را به نمایش گذاشتند. خواندن مقاله را ادامه دهید تا با تبلت های معرفی شده در 2012 CES بیشتر آشنا شوید.
تبلیغات

از آنجایی که اپل در CES شرکت نمی کند، تبلت های اندرویدی یکه تاز این نمایشگاه بودند. تبلت های محدودی نیز با ویندوز 8 معرفی شدند که نمی توان انتظار ورود آنها را تا نیمه دوم سال 2012 داشت.

اگر قصد خرید تبلت را دارید و نمی خواهید تا ورود تبلت های معرفی شده در CES 2012 صبر کنید می توانید از راهنمای جامع خرید تبلت که به معرفی بهترین تبلت های فعلی بازار پرداخته است استفاده نمایید.

یک تبلت برای هر کودک، XO 3

تبلت XO

تبلت XO 3.0 مجهز به پردازنده Marvel Armada PX618 SOC است و امکان اتصال به شبکه های بی سیم را دارد. نمایشگر این تبلت دارای فناوری Pixel Qi است که امکان استفاده از تبلت در نور شدید روز را میسر می کند. XO برخلاف اغلب تبلت های بازار از سیستم عامل های لینوکس و اندروید پشتیبانی می کند و قادر است از انرژی خورشید و یا هندل دستی برای شارژ شدن استفاده کند. مهمترین نکته در مورد این تبلت قیمت 100 دلاری آن است که امکان خرید XO را برای همه ممکن می سازد.

اطلاعات بیشتر و جزئیات کامل این تبلت را در مقاله " تبلت 100 دلاری XO در سایز 8 اینچ با سیستم عامل اندروید" مشاهده کنید.

تبلت های ارزان قیمت Velocity Micro

Velocity-Micro

تبلت Cruz Tablet T507 که توسط Velocity Micro تولید شده است با سیستم عامل اندروید 4.0 کار می کند و قیمت آن نیز زیر 150 دلار است. T507 مجهز به صفحه نمایش 7 اینچ، پردازنده Cortex A8 با سرعت 1.2GHz، حافظه RAM با ظرفیت 512MB و حافظه ذخیره سازی 8 گیگابایتی است. تبلت دیگر این شرکت با نام Cruz Tablet T510 دارای صفحه نمایش بزرگتر 9.7 اینچی و دو دوربین یکی در جلو و یکی در پشت است. اما T507 تنها یک دوربین در جلو دارد. قیمت T510 هنوز اعلام نشده است ولی انتظار می رود این تبلت با قیمت زیر 250 دلار روانه بازار شود.

اطلاعات بیشتر و جزئیات کامل این تبلت را در مقاله "دو تبلت قدرتمند و بسیار ارزان اندروید 4 از Velocity " مشاهده کنید.

تبلت Lenovo IdeaTab S2-10

IdeaTab تبلت لنوو

IdeaTab یک تبلت 10 اینچی با سیستم عامل اندروید 4 یا Ice Cream Sandwich است. این تبلت قادر است با یک داک 200 دلاری به نوت بوک تبدیل شود. داک این تبلت مانند Transformer اسوس دارای یک باتری ثانویه داخلی است که طول عمر باتری تبلت را افزایش می دهد. نمایشگر 10 اینچی این تبلت از نوع LED می باشد و دارای دو دوربین یکی در پشت و یکی در جلوی است. از دیگر مشخصات سخت افزاری این تبلت می توان به خروجی HDMI، حافظه ذخیره سازی داخلی به ظرفیت 64GB و پردازنده 2 هسته ای Qualcomm با فرکانس 1.7 گیگاهرتز اشاره کرد.

هم تبلت هم لپ تاپ Lenovo Yoga

yoga-jpg

تبلت جدید لنوو با طراحی خلاقانه انش نظر بسیاری را به خود جلب کرد این تبلت که در واقع یک ابزار چهار به یک است، می تواند به فرم های مختلفی تبدیل شود. Yoga قرار است با سیستم عامل ویندوز 8 و در نیمه دوم سال 2012 وارد بازار جهانی شود. Yoga حدود 1.7 سانتی متر ضخامت و 1406 گرم وزن دارد.

اطلاعات بیشتر و جزئیات کامل این تبلت را در مقاله " لنوو با ترکیب تبلت و لپ تاپ، IdeaPad Yoga را ساخته است" مشاهده کنید.

تبلت 10 اینچی Excite

تبلت توشیبا Excite

تبلت Excite توشیبا مجهز به سیستم عامل اندروید است و صفحه نمایش 10 اینچی آن رزولوشن 1280x800 پیکسل دارد. برروی صفحه نمایش این تبلت یک روکش ضد لکه قرار داده شده است تا در هنگام کار کردن اثر انگشت برروی آن باقی نماند. در داخل Excite یک پردازنده دو هسته ای 1.2GHz و حافظه RAM با ظرفیت 1GB وجود دارد. هنوز مشخص نیست که کدامیک از نسخه های اندروید برروی این تبلت نصب خواهد شد.

اطلاعات بیشتر و جزئیات کامل این تبلت را در مقاله " توشیبا باریک ترین تبلت 10 اینچی را در نمایشگاه CES معرفی می کند" مشاهده کنید.

تبلت ضد آب فوجیتسو

تبلت ضدآب فوجیتسو

تبلت 10.1 اینچی Fujitsu که Arrow نامیده می شود، مجهز به اندروید 3.2 است. ضد آب بودن تبلت، مهمترین عامل جلب توجه بازدیدکنندگان CES بود. تبلت 10.1 اینچی فوجیتسو تا 30 دقیقه بدون مشکل زیر آب دوام می آورد. فوجیتسو برای اثبات ادعای خود در نمایشگاه CES، تبلت را در یک آکواریوم غرق کرده بود. فوجیتسو این تبلت را ابتدا در ژاپن و سپس در کشورهای دیگر به فروش خواهد رساند. رزولوشن صفحه نمایش این تبلت 1280x800 پیکسل، حافظه آن 1GB و دارای دو دوربین یکی در جلو برای مکالمه ویدیویی و یکی در پشت برای عکس و فیلم برداری است.

اطلاعات بیشتر و جزئیات کامل این تبلت را در مقاله " فوجیتسو برای اثبات ضد آب بودن محصولاتش، تبلت و تلفن هوشمند را در آب غوطه ور می کند " مشاهده نمایید.

تبلت های ویندوزی Dell

تبلت ویندوز 8 Dell

Dell قصد دارد مجددا وارد بازار تبلت ها شود اما این بار به جای تبلت های اندرویدی قصد دارد ویندوز 8 را آزمایش کند. از آنجایی که ویندوز 8 تا نیمه دوم سال 2012 وارد بازار نخواهد شد، نمی توان زودتر از آن منتظر تبلت های ویندوزی از جمله تبلت جدید Dell بود. هنوز اطلاعات زیادی در مورد تبلت های ویندوزی Dell اعلام نشده است اما Dell اعلام کرده که علاوه بر تبلت های ویندوزی نوت بوک های لمسی مجهز به ویندوز 8 را نیز تولید خواهد کرد.

تبلت های ارزان قیمت ViewSonic

viewsonic-ViewPad-10pi

دو تبلت ViewPad 10pi و ViewPad 10e هر دو مجهز به صفحه نمایش 10 اینچ و سیستم عامل اندروید 3 می باشند. اما ویدیوسونیک علاوه بر تبلت های 10 اینچی در CES 2012 تبلت E70 را با صفحه نمایش 7 اینچ و اندروید 4 به نمایش گذاشت. صفحه نمایش 7 اینچی e70 رزولوشن 800x480 پیکسل دارد. این تبلت قرار است با قیمت 160 دلار وارد بازار جهانی شود. از دیگر امکانات e70 می توان به خروجی HDMI، اسلات micro-SD و پردازنده 1 گیگاهرتزی اشاره کرد.

اطلاعات بیشتر و جزئیات کامل ViewSonic e70 را در مقاله "تبلت 7 اینچ ViewPad e70 ویوسونیک با اندروید 4 و قیمت 169 دلار" مشاهده نمایید.

منابع: Mashable | Engadget | CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات