اچ‌تی‌سی: نکسوس 9 نقطه بازگشت ما به دنیای تبلت‌ها است

پنج‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
با نزدیک شدن به زمان معرفی رسمی نکسوس ۹ گوگل که توسط اچ‌تی‌سی طراحی و تولید خواهد شد، Jack Tong رئیس اچ‌تی‌سی در شمال آسیا از اهمیت نکسوس 9 برای کمپانی اچ‌تی‌سی سخن گفت. اچ‌تی‌سی با تولید نکسوس 9 پس از دوری ۳ ساله از دنیای تبلت‌ها، حال درصدد بازگشتی پرقدرت به این حوزه از بازار فناوری است.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی سابقه‌ی همکاری با گوگل را در زمینه‌ی تولید محصولات سری نکسوس دارد، چراکه این دو کمپانی در سال ۲۰۱۰ نیز اولین نسل از سری تلفن‌های‌هوشمند نکسوس را تولید کردند. چندی پیش زمانی که گوگل خبر از انتخاب اچ‌تی‌سی برای تولید تبلت نکسوس ۹ داد، بسیاری از این تصمیم اظهار تعجب کردند. هرچند اچ‌تی‌سی و گوگل سابقه‌ی همکاری طولانی مدتی را دارند، اما بسیاری از کارشناسان علت تعجب خود را به‌دلیل عدم تولید تبلتی از جانب اچ‌تی‌سی در سه سال اخیر عنوان کردند. اچ‌تی‌سی آخرین تبلت خود را با نام Flyer سه سال پیش روانه‌ی بازار کرد.

با توجه به سخنان جک‌تنگ در رابطه با اهمیت نکسوس ۹ برای کمپانی اچ‌تی‌سی، می‌توان این سخن را مهر تاییدی بر تمامی شایعات و اخبار منتشر شده در رابطه با بازگشت اچ‌تی‌سی به دنیای تبلت‌ها خواند. تنگ نوید عرضه‌ی نکسوس ۹ را تا پایان سال جاری میلادی در کشور تایوان داده است. بازگشت دوباره‌ی اچ‌تی‌سی به دنیای تبلت‌ها با ساخت نکسوس ۹ می‌تواند با عرضه‌ی نمونه‌های دیگری نیز همراه باشد که بایداین حرکت را به فال نیک گرفت.

حال باید به انتظار عرضه‌ی این تبلت جدید به‌همراه اندروید L باشیم. براساس اطلاعات منتشر شده تبلت نکسوس ۹ با استفاده از تراشه‌ی دو هسته‌ای ۶۴ بیتی تگرا کی‌وان انویدیا و صفحه‌ی نمایش ۸.۹ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل روانه‌ی بازار خواهد شد که آن را جزو اولین گجت‌های اندرویدی ۶۴ بیتی قرار می‌دهد. اچ‌تی‌سی شب گذشته نیز پرده از دو محصول سخت‌افزاری برداشت که شامل یک تلفن‌هوشمند با نام Desire EYE و اکشن کم RECamera بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات