کاربران از آیپد اپل رضایت بیشتری نسبت به سرفیس مایکروسافت دارند

شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
موسسه‌ی J.D. Power در آخرین گزارش خود درباره‌ی میزان رضایتمندی کاربران از تبلت‌ها در سال ۲۰۱۶ اعلام کرده که اپل با به دست آوردن ۸۳۰ امتیاز و کسب مقام اول توانسته مایکروسافت را پشت سر بگذارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در جدیدترین آمار منتشر شده توسط موسسه‌ی J.D. Power، اپل توانسته است با کسب امتیاز ۸۳۰، جایگاه نخست را به دست بیاورد. مایکروسافت نیز با اختلاف بسیار ناچیز و کسب ۸۲۹ امتیاز در جایگاه دوم این نظرسنجی قرار گرفته است.

موسسه‌ی J.D. Power علاوه بر سیستم امتیاز دهی، از معیاری با نام حلقه‌های قدرت (Power Rings) نیز استفاده می‌کند. در این سیستم که به نوعی مشابه سیستم امتیاز دهی پنج ستاره است، کسب ۵ حلقه به معنای «بهترین» بودن، ۴ حلقه به معنای «بهتر از اکثریت» بودن و ۳ حلقه به معنای «بالاتر از میانگین» بودن است. بر اساس این معیار، در بین تمامی سازندگان بزرگ تبلت تنها مایکروسافت و اپل توانسته‌اند هر پنج حلقه‌ی قدرت را کسب کنند.

J.D. Power برای امتیاز دهی، میزان رضایت از شرکت‌های سازنده‌ی تبلت را با استفاده از ۵ عامل مختلف بررسی می‌کند. رضایت مشتری از عملکرد تبلت با اختصاص دادن ۲۸ درصد امتیاز به خود، بالاترین سهم را در امتیاز کلی کسب شده توسط یک شرکت به خود اختصاص می‌دهد. پس از آن فاکتورهای رضایت مشتری از سهولت کار با تبلت (۲۲ درصد امتیاز) قابلیت‌های اضافی (۲۲ درصد امتیاز) ظاهر و طراحی (۱۷ درصد امتیاز) و قیمت (۱۱ درصد امتیاز) در نظر گرفته می‌شوند. امتیاز اپل در تمامی این قسمت‌ها به جز قیمت بالاتر از میانگین بوده است. امتیاز مایکروسافت در بخش ویژگی‌ها و ظاهر و طراحی بالا بوده و سامسونگ در قسمت ظاهر و طراحی امتیازی بالاتر از میانگین کسب کرده است.

در نظرسنجی‌های J.D. Power تنها دو شرکت سامسونگ (۸۲۲ امتیاز و ۴ حلقه‌ی قدرت) و آمازون (۸۱۶ امتیاز و سه حلقه‌ی قدرت) توانسته‌اند امتیازی بالاتر از میزان متوسط ۸۱۶ کسب کنند. امتیاز ۴ تولید کننده‌ی بزرگ دیگر تبلت نیز پایین‌تر از میزان متوسط بوده است. این تولیدکنندگان به ترتیب عبارتند از HP (۸۰۹ امتیاز و ۳ حلقه‌ی قدرت)، ال‌جی (۷۸۹ امتیاز و دو حلقه‌ی قدرت)، ایسر (۷۸۹ امتیاز و دو حلقه‌ی قدرت) و ایسوس (۷۸۵ امتیاز و دو حلقه‌ی قدرت).

نکته‌ی جالب در این نظر سنجی کسب امتیاز ۸۲۷ توسط تبلت‌های هیبریدی است. این میزان رضایت ۱۱ امتیاز بالاتر از رضایت کاربران از تبلت‌های تک منظوره است. منظور از تبلت‌های هیبریدی در این نظرسنجی، دستگاه‌هایی است که با اتصال کیبورد فیزیکی می‌توان از آن‌ها به عنوان نوت بوک استفاده کرد. نکته‌ی جالب دیگری که نتایج این نظرسنجی مشخص کرده این است که کاربران شرکت‌هایی که امتیاز بالایی کسب کرده‌اند تمایل دارند تبلت بعدی خود را نیز از همان برند خریداری کنند. ۸۰ درصد کسانی که تبلت قبلی آن‌ها آیپد بوده است، آن را با یک مدل جدیدتر آیپد تعویض کرده اند. این میزان برای سامسونگ ۵۷ درصد بوده است.

میزان رضایتمندی از تبلت

در مجموع، میزان متوسط رضایتمندی کاربران از تبلت‌ها به امتیاز ۸۱۶ رسیده است که دو امتیاز بالاتر از نتایج نظرسنجی قبلی در سال ۲۰۱۵ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات