فروش تبلت ها در سه ماهه نخست امسال، به کمترین میزان خود از سال 2012 رسید

جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
فروش تبلت‌ها در سه ماهه نخست سال 2016 با کاهش روبرو شده است. مقدار فروش به پایین‌ترین میزان خود از سال 2012 رسیده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بر اساس گزارش تحلیلگران، تأثیر تبلت‌ها در دنیای دیجیتال در حال کمرنگ‌شدن است و فروش سه ماهه نخست آن‌ها، نشان‌دهنده کمترین میزان فروش از سال ۲۰۱۲ است.

بر اساس آمار‌ها، در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ تنها ۴۵.۶ میلیون تبلت فروش رفته است که کمترین میزان از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۲ تا کنون است و کاهش ۱۰ درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

در اظهارات ارسالی پیتر کینگ، مدیر تحقیقات موسسه Tablet & Touchscreen strategies، برای سایت MobileSyrup ، به کاهش عرضه تبلت‌های اندرویدی و آی‌او‌اس در بازار‌های در حال توسعه، اشاره شده است.

"فروش آیپد‌های اپل در دو سال گذشته همواره با کاهش روبرو بوده است. این موضوع به دلیل این است که با توجه به قیمت بالای آیپدها، اکثر کاربران نیازی به ارتقا تبلت خود به جدید‌ترین و قدرتمند‌ترین آیپدها را، احساس نمی‌کنند. به همین دلیل سهم آی‌او‌اس از بازار تبلت در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ به ۲۲ درصد رسیده است. در عرضه تبلت‌های اندرویدی کمپانی White Box شرایط ثابتی را داشته و فروش تبلت‌های معروف به دلیل قیمت بالای آن‌ها ، با کاهش روبرو شده است."

سیر نزولی بازار تبلت

تمامی شرکت‌های بزرگ تولید‌کننده تبلت به جز هواوی، در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ با کاهش فروش روبرو شده‌اند. کمپانی هواوی با سهم ۴.۵ درصدی از بازار تبلت، شاهد افزایش فروش ۶۶ درصدی در مقایسه با دوران مشابه در سال گذشته بوده است.

اریک اسمیت ، تحلیلگر ارشد موسسه Tablet & Touchscreen strategies در رابطه با موفقیت هواوی اظهار‌نظر کرده است.

" در میان ۵ کمپانی برتر در زمینه فروش تبلت، تنها هواوی افزایش فروش داشته است. این کمپانی شاهد افزایش فروش ۶۶ درصدی بوده است. بازار‌های نو‌ظهور بهترین مکان فروش تبلت‌های هواوی بوده اند زیرا تبلت‌های این شرکت همچنان به صورت رسمی در آمریکا عرضه نشده‌اند. "

بر اساس گفته‌های اسمیت، هواوی در کنار سامسونگ و One touch آلکاتل جزو اولین تولید‌کنندگان تبلت‌های دوکاره ویندوزی در سال ۲۰۱۶ است.

برند‌های اپل، وایت باکس ، سامسونگ، لنوو و ایسوس در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ کاهش فروش داشته‌اند .

به طور دقیق، اپل با فروش ۱۰.۳ میلیون آیپد، سهم ۲۲ درصدی از بازار تبلت را در سه ماهه اول امسال از آن خود کرده است که نشان‌دهنده کاهش ۱۹ درصدی در مقایسه با زمان مشابه در سال ۲۰۱۵ است. در سه ماهه نخست ۲۰۱۶، تعداد ۳۰ میلیون تبلت اندرویدی در بازار فروخته شده است که ۱۶ درصد از ۳۵.۹ میلیون تبلت فروخته شده در دوره مشابه سال گذشته، کمتر است. سهم اندروید در بازار تبلت ها به ۶۵ درصد رسیده است.

تبلت های ویندوزی با افزایش فروش مواجه بوده‌اند. فروش ۶.۳ میلیونی تبلت‌های ویندوزی در سه ماهه اول ۲۰۱۶ در مقایسه با ۳.۴ میلیون در سه ماهه نخست ۲۰۱۵، باعث شده که سهم این تبلت‌ها در بازار جهانی به ۱۳ درصد برسد.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ آیا تبلت‌ها به پایان عمر خود نزدیک می‌شوند؟ آیا ورود فبلت‌های قدرتمند بر روی فروش تبلت‌ها تأثیر‌گذار بوده است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات