ایسوس با معرفی ROG STRIX SQ7 به‌زودی وارد بازار SSD خواهد شد

دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ایسوس به‌زودی با معرفی اولین NVMe SSD خود موسوم به ROG STRIX SQ7 وارد بازار SSD خواهد شد.
تبلیغات

شرکت تایوانی ایسوس احتمالاً به‌زودی به یکی از برندهایی تبدیل خواهد شد که تقریباً همه‌ی قطعات رایانه‌های شخصی را تحت برند خود تولید می‌کند.

ایسوس به‌تازگی تیزری از NVMe SSD خود منتشر کرده است. این شرکت قبلاً SSD تولید نکرده و بدین‌ترتیب با معرفی اولین SSD خود به‌زودی وارد این بازار خواهد شد. تیزر منتشرشده در صفحه‌ی Asus ROG تایوان یک درایو ROG STRIX SQ7 NVMe SSD را نشان می‌دهد. این مدل خاص در نسخه‌ی یک ترابایتی و با رابط M.2 PCIe نسل چهار عرضه خواهد شد.

VideoCardz می‌نویسد SSD ایسوس از فرم‌فکتور M.2 2280 بهره می‌برد و از استاندارد PCIe Gen 4×4 نیز پشتیبانی می‌کند. متأسفانه هنوز نشانه‌ای از پشتیبانی PCIe نسل پنج در این SSD دیده نمی‌شود، اما احتمال دارد ایسوس قبل از ورود به بازار درحال آزمایش این ویژگی باشد.

تیزر ایسوس درحالی منتشر شده است که فقط سه هفته تا شروع نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۲ باقی مانده است. این شرکت به‌تازگی اعلام کرده که رویداد Boundless خود را در تاریخ ۱۷ مه (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱) برگزار خواهد کرد؛ جایی‌که احتمالاً از SSD جدید خود رونمایی خواهد کرد.

ایسوس تقریباً همه‌ی قطعات رایانه‌های شخصی غیر از ماژول‌های حافظه‌ را تولید می‌کند. بااین‌حال، عرضه‌ی SSD به این شرکت اجازه می‌دهد سیستم‌هایی بسازد که همه‌ی قطعات آن را خود تولید کرده است. درحال‌حاضر از بین سه شرکت بزرگ MSI، ایسوس و گیگابایت، تنها گیگابایت است که مجموعه‌ی کاملی از محصولات مرتبط با رایانه‌های شخصی از صفحه‌کلید گرفته تا نمایشگر را تولید می‌کند و درواقع هرآنچه یک گیمر نیاز دارد، ارائه می‌دهد. البته ایسوس با همکاری IKEA وارد بازار میز و صندلی‌های مخصوص رایانه‌های شخصی شده و نسبت به MSI و گیگابایت در این حوزه پیشتاز است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات