تولید نوعی SSD که از داده در برابر باج‌افزار محافظت می‌کند

شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
Cigent و Phison نوعی حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD با قابلیت‌های حفاظت در برابر انواع باج‌افزار و سرقت داده طراحی کرده‌اند که به‌زودی برای عموم در دسترس خواهد بود.
تبلیغات

به گزارش Tomshardware، دو شرکت Cigent و Phison با همکاری یکدیگر، نوعی حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD معرفی کرده‌اند که به کمک مکانیزم‌های تعبیه‌شده در فرم‌ور آن، از اطلاعات کاربران در برابر حمله‌ی باج افزارها و هر نوع سرقت اطلاعاتی محافظت می‌کند. این SSD-ها که به‌زودی در دسترس همه قرار خواهند گرفت، در صورت حمله، داده‌ها را به‌طور خودکار رمزنگاری کرده و از چشم هکرها پنهان می‌کنند.

آنتی‌ویروس‌ها در حال حاضر می‌توانند بدافزارهای شناخته‌شده را شناسایی و رفتار برنامه‌ها را برای تشخیص هرگونه الگوی رفتاری مشکوک تجزیه و تحلیل کنند؛ اما باج افزارهایی که به‌طور سفارشی ساخته شده‌اند، به‌موقع شناسایی نمی‌شوند و سیستم در برابر حمله‌ی آن‌ها کاملا آسیب‌پذیر است. از این رو، منطقی است سازندگان حافظه‌ی ذخیره‌سازی بخواهند مکانیزمی طراحی کنند تا از داده‌ها در سطح سخت‌افزار محافظت کند؛ چون این سطح معمولا از دست‌کاری هکرها در امان است.

مدل‌های Secure SSD K2 و Secure SSD Denali شرکت Cigent مبتنی بر کنترلر PS5012-E12DC Crypto-SSD NVMe فیزون ساخته شده‌اند و دارای ویژگی‌های امنیتی مبتنی بر فرم‌ور و همچنین «موتور دفاعی داده دینامیک برای ویندوز» Cigent موسوم به «D³E» هستند. 

با شناسایی تهدید، این درایوها فایل‌های حساس را به‌طور خودکار رمزنگاری و آن‌ها را در «اتاق‌های امن» و به دور از لایه‌ی سیستم عامل مخفی می‌کنند؛ به عبارت دیگر، درایوهای Cigent می‌توانند در «حالت دوگانه» کار کنند؛ به این صورت که SSD را به دو پارتیشن مستقل از هم ذخیره‌سازی خصوصی/ایمن و غیر خصوصی تقسیم می‌کند که برای یکدیگر و به چشم هکرها «نامرئی» هستند. 

برای محافظت از داده در برابر سرقت فیزیکی، درایوهای Cigent مجهز به ردیاب و حسگر هستند. علاوه بر این، حافظه‌ی ذخیره‌سازی Denali Secure SSD شرکت Cigent می‌تواند باج‌افزار را تشخیص بدهد (البته مشخص نیست که آیا تشخیص باج‌افزار بر عهده‌ی فرم‌ور است یا نرم‌افزار D³E) و در اواخر سال ۲۰۲۱ از مکانیزم محافظت از داده مبتنی بر یادگیری ماشین پشتیبانی خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات