980 پرو، جدیدترین حافظه SSD سامسونگ معرفی شد

پنج‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
از ویژگی‌های حافظه SSD جدید سامسونگ می‌توان به امکان خواندن ۷،۰۰۰ مگابایت اطلاعات در ثانیه اشاره کرد.
تبلیغات

سامسونگ جدیدترین دستاورد خود در زمینه حافظه‌های NVMe SSD را به‌نام ۹۸۰ پرو رونمایی کرد. این حافظه، اولین محصول سامسونگ از نوع PCIe 4.0 محسوب می‌شود که به‌گفته‌ی این شرکت کره‌ای برای کامپیوتر‌های بالارده و مدل‌های مخصوص گیمینگ طراحی شده است.

حافظه ۹۸۰ پرو برای دو دسته از کاربران طراحی شده و با هدف بهبود اجرای بازی‌ها و کمک به کاربران در اجرای کارهای سنگین کامپیوتری به بازار عرضه می‌شود. درواقع این SSD سامسونگ می‌تواند نه‌تنها تجربه گیمینگ به‌مراتب بهتری را به‌همراه داشته باشد؛ بلکه عملکرد کاربران حرفه‌ای را در انجام کارهای مختلف بهبود می‌بخشد.

مقام‌های سامسونگ می‌گویند حافظه ۹۸۰ پرو SSD از تمام ظرفیت‌های PCIe 4.0 استفاده می‌کند و قادر به خواندن اطلاعات با سرعت ۷،۰۰۰ مگابایت‌برثانیه است. از نظر نوشتن اطلاعات نیز سرعت حافظه جدید شرکت کره‌ای به ۵،۰۰۰ مگابایت‌برثانیه می‌رسد. سامسونگ می‌گوید که حافظه ۹۸۰ پرو از ۱،۰۰۰ آی‌آپس برخوردار است؛ معیاری که درواقع به تعداد میانگین عملیات‌های خواندن و نوشتن ورودی-خروجی به‌صورت تصادفی و در کسری از ثانیه اشاره دارد.

حافظه 980 پرو SSD سامسونگ

شرکت کره‌ای همچنین مدعی است که حافظه جدید ۹۸۰ پرو در مقایسه با حافظه‌های مبتنی بر فناوری PCIe 3.0 از دو برابر سرعت بیشتر بهره می‌برد و در مقایسه با حافظه‌های SSD از نوع ساتا نیز ۱۲/۷ برابر سریع‌تر است. درصورتی‌که حرفه یا کاربردتان باعث می‌شود که تمایل به خرید حافظه ۹۸۰ پرو سامسونگ داشته باشید، ابتدا باید در نظر بگیرید که برای استفاده حداکثری از توان این حافظه به مادربردی سازگار با PCIe 4 نیاز دارید.

رندر حافظه 980 پرو SSD سامسونگ

بااین‌حال، حافظه جدید شرکت کره‌ای روی مادربردهایی با فناوری PCIe 3.0 نیز قابل استفاده است؛ اما سرعت خواندن اطلاعات در ۳،۵۰۰ مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن نیز در ۳،۴۵۰ مگابایت در ثانیه محدود می‌شود. از نظر مدیریت دمای تولیدشده، برخورداری از نوارهای فلزی از جنس نیکل سبب پخش‌شدن دما و کنترل میزان گرمای تولیدشده می‌شود. درواقع سامسونگ می‌گوید سیستم‌ خنک‌کننده‌ی حافظه ۹۸۰ پرو به‌نحوی است که امکان استفاده از آن در مادربردهای مختلف وجود دارد.

رندر حافظه 980 پرو SSD سامسونگ

از دید سامسونگ، حافظه ۹۸۰ پرو SSD محصولی ایده‌آل برای گرافیست‌ها، طراحان و عکاسانی است که روی محتوایی با رزولوشن 4K و حتی 8K کار می‌کنند. شرکت کره‌ای در نظر دارد حافظه جدید خود را در ظرفیت‌های ۲۵۰ گیگابایت، ۵۰۰ گیگابایت و ۱ ترابایت با قیمت‌های به‌ترتیب ۹۰، ۱۵۰ و ۲۳۰ دلار عرضه کند.

درصورتی‌که ظرفیت‌های اشاره‌شده برایتان کافی نیست، مدلی ۲ ترابایتی نیز در اواخر سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد. با وجود اینکه قیمت SSD جدید سامسونگ در نسخه‌های پایه و مشخصات آن ذکر شده است؛ اما مقام‌های سامسونگ به قیمت مدل ۲ ترابایتی اشاره‌ای نداشته‌اند.

نظر شما کاربران زومیت در مورد حافظه ۹۸۰ پرو SSD سامسونگ چیست؟ آیا مشخصات سخت‌افزاری و قیمت آن را می‌پسندید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات