ایلان ماسک: عرضه آزمایشی سرویس استارلینک به‌ زودی شروع می‌شود

پنج‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اسپیس‌ ایکس سرویس اینترنت ماهواره‌ای خود را در ایالت‌های شمالی ایالات متحده و قسمت‌هایی از ایالت‌های جنوبی کانادا آزمایش‌ می‌کند.
تبلیغات

اسپیس ایکس به‌تازگی ۶۰ ماهواره جدید را به مدار زمین ارسال کرده است تا شرایط را برای عرضه آزمایشی سرویس اینترنت ماهواره‌ای خود موسوم به استارلینک مهیا کند.

به محض رسیدن این ماهواره‌ها به نقاط مدنظر در مدار زمین، ما می‌توانیم نسخه آزمایشی این سرویس را در محدوده شمالی ایالات متحده و نواحی جنوب کانادا عرضه کنیم.

شبکه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک درحال‌حاضر می‌تواند سرعت دانلود ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را با تأخیری در حدود 30 میلی ثانیه ارائه دهد که با خدمات اینترنت زمینی برابری می‌کند.

لوگو اینترنت استارلینک / SpaceX Starlink زمین از فضا

ویژگی جذاب سرویس استارلینک این است که اسپیس ایکس قادر خواهد بود که اینترنت با سرعت بالا که با آنتن ماهواره‌ای خارج از خانه قابل دریافت خواهد بود را به تمام نقاط زمین برساند. درنتیجه تقاضا برای این سرویس، به‌خصوص در نواحی روستایی و شهرهای کوچک که به اینترنت سریع دسترسی ندارند، بالا رفته است.

با احتساب این ماهواره‌های جدید، اسپیس ایکس هم‌اکنون حدود ۷۷۰ ماهواره در مدار زمین برای عرضه آزمایشی استارلینک دراختیار دارد. این ماهواره ها در در عرض‌های جغرافیایی بالا دور زمین، در حال چرخش هستند. به همین دلیل این شرکت مناطق شمالی آمریکا و قسمت های جنوبی کانادا را برای این عرضه آزمایشی هدف قرار داده است.

اسپیس ایکس برنامه دارد در ۳ ماه آینده ماهواره‌هایی را برای دسترسی به عرض‌هایی جغرافیایی پایین‌تر به مدار زمین ارسال کند.

ایلان ماسک هفته پیش در توییتی گفت:

میانگین تأخیر اینترنت با افزایش ارسال ماهواره‌ها و پایگاه‌های زمینی بهبود پیدا می‌کند. ازآنجاکه می‌توانیم ایستگاه‌های زمینی بیشتری را در مراکز سرور مستقر کنیم، تأخیر اینترنت به صفر خواهد رسید.

برنامه بلند مدت اسپیس‌ایکس ارسال هزاران ماهواره دیگر به مدار زمین و درنتیجه ارائه اینترنتی با سرعت ۱ گیگابیت‌برثانیه در تمام نقاط زمین است. درحال‌حاضر اسپیس ایکس از علاقه‌مندان به این سرویس خواسته برای دریافت به‌روزرسانی‌ها در مورد عرضه‌های آزمایشی آینده در وب‌سایت استارلینک ثبت‌نام کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات