تماشا کنید: مریخ‎‌نورد کنجکاوی در حال کاوش سطح مریخ

دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
هنوز بیش از یک سال از فرود موفقیت‌آمیز مریخ‌نورد کنجکاوی بر روی سطح مریخ نمی‌گذرد؛ اما در همین مدت کوتاه، کنجکاوی به موفقیت‌های زیادی در زمینه پژوهش بر روی سطح مریخ دست‌یافته است. در ادامه شاهد فیلمی از فعالیت‌های کنجکاوی بر روی سطح سیاره بهرام یا همان مریخ خودمان خواهیم بود که توسط خود این روبات تهیه و به زمین ارسال شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تا قبل از این، ما تنها، تصاویری از سطح مریخ و یا احیانا عملکرد مریخ‌نوردان پیشین مثل روح (Spirit) و فرصت (Oppurtunity) را داشتیم که توسط خود آن‌ها تهیه شده بود و هیچ فیلمی وجود نداشت. علاقه‌مندان به آن‌ها نیز با ویرایش کردن و کنار هم قرار دادن عکس‌ها توانسته بودند فیلم‌های جالبی بسازند. اما ماجرای "کنجکاوی" واقعا فرق می‌کند، این کاوشگر نه تنها می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت بسیار بالا تهیه کرده و به زمین ارسال کند، بلکه می‌تواند هم‌زمان از نحوه فعالیت خود و همچنین از محیط پیرامون خود نیز فیلم‌برداری کرده و آن‌را مستقیم به زمین مخابره کند و یا آن‌را در حافظه خود ذخیره نموده و سپس به سوی زمین ارسال نماید.

 در ادامه شاهد ویدئویی خواهیم بود که توسط کنجکاوی ضبط شده است. این فیلم از ترکیب تکه فیلم‌های کوچک ارسال شده توسط این کاوشگر تهیه شده است. بیش از این منتظرتان نمی‌گذاریم. این شما و این هم کنجکاوی بر روی مریخ:

در ضمن احتمالا لازم نیست  یادآور شد که فاصله زمین تا مریخ به طور متوسط 255 میلیون کیلومتر است و ناسا توانسته از این فاصله یک چنین فیلمی را تهیه کند.

نظر شما در مورد این فیلم چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات