پخش زنده رویداد معرفی کشف «بی‌سابقه» جدید تلسکوپ ایونت هورایزن [تمام شد]

پنج‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آخرین بار که تیم تلسکوپ ایونت هورایزن از کشف بی‌سابقه خبر داد، زمانی بود که نخستین تصویر از سیاه‌چاله منتشر شد. برای تماشای پخش زنده رویداد ساعت ۱۷:۳۰ با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به‌روزرسانی [۱۸:۱۵]: تیم تلسکوپ ایونت هورایزن دقایقی پیش نخستین تصویر از سیاه‌چاله غول‌پیکر مرکز کهکشان راه شیری به نام کمان ای* را رونمایی کرد.

نخستین تصویر از سیاه چاله کمان ای در مرکز راه شیری

تلسکوپ ایونت هورایزن (EHT) به کشف شگفت‌انگیزی درباره کهکشان راه شیری دست یافته است که پژوهشگران آن را «بی‌سابقه» می‌نامند؛ اما این کشف دقیقاً چیست؟ برای دانستن پاسخ باید تا امروز ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران منتظر بمانیم.

تیم تلسکوپ ایونت هورایزن در وب‌سایت خود به کشف جدید اشاره کرده است؛ اما امروز عصر درجریان مجموعه‌ای از کنفرانس‌های خبری به میزبانی موسسات علمی مختلف در سرتاسر جهان آن را به‌طور کامل معرفی خواهد کرد. رویداد معرفی کشف جدید راه شیری به‌صورت آنلاین برای تماشای عموم پخش خواهد شد. به‌دنبال کنفرانس خبری، بنیاد ملی علوم آمریکا (NSF) و رصدخانه جنوبی اروپا (ESO) پنل‌های پرسش و پاسخ مستقلی برگزار خواهند کرد که به صورت آنلاین پخش خواهند شد.

تلسکوپ ایونت هورایزن، مجموعه‌ای از تلسکوپ‌های رادیویی در سرتاسر جهان است که عمدتاً سیاه‌چاله‌ها را مطالعه می‌کند. سال ۲۰۱۹، این تلسکوپ از کشف بی‌سابقه‌ای خبرداد که درنهایت معلوم شد نخستین تصویر از سیاه‌چاله‌ است. براساس گمانه‌زنی‌ها،‌ آنچه امروز شاهد خواهیم بود، احتمالاً ‌تصویر سیاه‌چاله‌ی واقع در مرکز راه شیری است. بااین‌حال، یافته‌ی جدید هرچه باشد، بدون شک خیره‌کننده خواهد بود. شما مخاطبان زومیت می‌توانید پخش زنده کنفرانس خبری تیم ایونت هورایزن را امروز پنجشنبه ساعت ۱۷:۳۰ در همین صفحه تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات