انتشار تصاویر کابین لوکس اسپیس لاونج؛ بالونی که مسافران را به جو فوقانی زمین می‌برد

دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
کابین لوکس Space Lounge شرکت Space Perspective در ازای پرداخت ۱۲۵ هزار دلار مسافران را به ارتفاع ۳۰ کیلومتری زمین می‌برد تا از منظره فضا لذت ببرند.
تبلیغات

یک شرکت تازه‌وارد در حوزه‌ی گردشگری فضایی می‌گوید به مشتریانش امکان می‌دهد از داخل کابینی لوکس که توسط بالونی غول‌پیکر به بخش فوقانی اتمسفر برده شده است،‌ به تماشای منظره‌ی کره‌ی زمین بشینند. براساس گزارش Phys.org، شرکت اسپیس پرسپکتیو اخیراً اولین تصاویر کابین‌های لوکس خود را منتشر کرده است و امید دارد از اواخر سال ۲۰۲۴ به بعد اجازه‌ی ارسال آن‌ها به اتمسفر فوقانی را ازطریق مرکز فضایی کندی در فلوریدا پیدا کند.

گفته می‌شود تاکنون بیش از ۶۰۰ بلیت که هر کدام ۱۲۵ هزار دلار قیمت دارند به فروش رسیده‌اند.

کابین Space Lounge که درون کپسول Neptune شرکت اسپیس پرسپکتیو قرار گرفته است با پنجره‌هایی ۱٫۵ متری، صندلی‌هایی راحت، نورپردازی جذاب و بهره‌گیری از رنگ‌های تیره و بنفش بسیار لوکس به‌نظر می‌رسد. در این کابین اتصال وای‌فای نیز ارائه می‌شود. این‌که ورود کابین Space Lounge به درون فضا نوعی پرواز فضایی محسوب می‌شود یا نه، موضوعی موردبحث است.

نمای داخل کابین Space Lounge صندلی و رنگ بنفش

بالون غول‌پیکر توانایی رسیدن به ارتفاع ۳۰ کیلومتری را دارد، یعنی بسیار پایین‌تر از ارتفاعاتی که رقبایی نظیر ویرجین گلکتیک و بلو ارجین به آن دسترسی پیدا می‌کنند (ویرجین گلکتیک به ارتفاع بیش از ۸۰ کیلومتر دست می‌یابد و بلو ارجین از خط کارمان در ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری از سطح زمین نیز رد می‌شود). کرو دراگون شرکت اسپیس ایکس حتی بیشتر از این‌ها هم ارتفاع می‌گیرد.

با همه‌ی این‌ها ارتفاع ۳۰ کیلومتری کابین اسپیس پرسپکتیو همچنان بسیار بالاتر از هواپیماهای تجاری است. هواپیماها حدودا ۹٫۶ کیلومتر ارتفاع می‌گیرند. جین پوینتر، هم‌بنیان‌گذار شرکت اسپیس پرسپکتیو، می‌گوید «ما به بالای ۹۹ درصد از اتمسفر زمین می‌رسیم» و این یعنی افرادی که درون کابین اسپیس لاونج حضور دارند می‌توانند تاریکی فضا را ببینند.

تصویر داخل کابین Space Lounge

برای حضور در کابین اسپیس لاونج هیچ آموزش ویژه‌ای لازم نیست. بالون به آرامی با سرعت ۱۹ کیلومتر بر ساعت به سمت بالا حرکت می‌کند. اسپیس پرسپکتیو می‌گوید بالونش راهکاری مناسب‌تر از سوخت موشک است چون گاز مضری به هوا وارد نمی‌کند. اسپیس پرسپکتیو قصد دارد هیدروژن موردنیاز برای بالون را به‌جای استخراج از سوخت‌های فسیلی، از منابع تجدیدپذیر تأمین کند.

هزینه‌ی ۱۲۵ هزار دلاری پرداخت‌شده توسط متقاضیان شامل دو ساعت سفر به سمت بالا، دو ساعت تماشای منظره‌ی کره‌ی زمین و دو ساعت سفر به سمت پایین است که به سقوط در اقیانوس منتهی می‌شود. این در حالی است که ویرجین گلکتیک برای سفر با فضاپیما ۴۵۰ هزار دلار طلب می‌کند.

جزئیات داخل کابین Space Lounge

بلو ارجین هنوز هزینه‌ی سفر را اعلام نکرده اما پیش‌بینی می‌شود بلیت‌های این شرکت بسیار گران‌تر باشد. چهار کارآفرینی که به‌تازگی ازطریق فضاپیمای اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کردند حاضر شدند هر کدام ۵۵ میلیون دلار به آکسیوم اسپیس پول بدهند.

مقاله‌ی مرتبط:

پوینتر می‌گوید او و اعضای تیمش در اسپیس پرسپکتیو تلاش کرده‌اند نحوه‌ی نگرش مردم به پرواز فضایی را تغییر دهند و سفر فضایی را بسیار دسترس‌پذیرتر کنند.

افرادی که در داخل کابین اسپیس لاونج به فضا می‌روند احساس بی‌وزنی را تجربه نخواهند کرد؛ درحالی‌که افراد حاضر در فضاپیمای ویرجین گلکتیک و بلو ارجین پس از خاموش‌شدن موتور می‌توانند کمربند را باز کنند و شناور شوند. مسافران فضاپیماهای اسپیس ایکس و افراد حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز به‌طور مشابه بی‌وزنی را تجربه می‌کنند.

اسپیس پرسپکتیو می‌گوید طبق برنامه‌هایش قصد دارد در سال اول ۲۵ پرواز انجام دهد. تمامی صندلی‌ها هم‌اکنون رزرو شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات