آمریکا تا سال ۲۰۳۰ به حمایت از ایستگاه فضایی بین‌المللی ادامه می‌دهد

شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
ناسا می‌گوید ایالات متحده‌ی آمریکا تصمیم گرفته است تا سال ۲۰۳۰ به پشتیبانی از ایستگاه فضایی بین‌المللی ادامه دهد. دولت پیشین آمریکا گفته بود این پشتیبانی در سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد.
تبلیغات

ناسا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد ایالات متحده‌ی آمریکا تا سال ۲۰۳۰ به همکاری با برنامه‌ی فضایی دیگر کشورها در ایستگاه فضایی بین‌المللی ادامه می‌دهد. ورج می‌نویسد تمدید تعهد ایالات متحده به برنامه‌های مرتبط شامل تلاش بی‌وقفه برای دستیابی به یک یا چند ایستگاه فضایی تجاری در اواخر دهه‌ی ۲۰۲۰ خواهد شد.

ایالات متحده‌ی آمریکا پیش‌تر بودجه‌ی مربوط به ایستگاه فضایی بین‌المللی را تا سال ۲۰۲۴ تعیین کرده است. بیل نیلسون، مدیر ناسا، چند ماه پیش در مصاحبه‌ای گفته بود می‌خواهد به کار روی ایستگاه فضایی بین‌المللی تا سال ۲۰۳۰ ادامه دهد. نیلسون در بیانیه‌ای جدید می‌گوید آمریکا باید متحدین خود را در عرصه‌ی بین‌المللی افزایش دهد و در مسیر اقدامات صلح‌آمیز فضایی قدم بردارد.

آینده‌ی ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۲۰۱۸ به حاشیه کشیده شد؛ جایی که دولت دونالد ترامپ در پیش‌نویس برنامه‌ی جدید بودجه اعلام کرده بود می‌خواهد به پشتیبانی از این ایستگاه فضایی در سال ۲۰۲۵ خاتمه دهد. در چند وقت اخیر، تشدید تنش‌های بین ایالات متحده و روسیه باعث شد برخی تحلیلگران تصور کنند این دو کشور برای ادامه‌ی همکاری در ایستگاه فضایی بین‌المللی به مشکل می‌خورند. ماه گذشته‌ی میلادی، روسیه ماهواره‌ای را منفجر کرد که در نتیجه‌ی آن زباله‌های فضایی متعددی در مدار زمین ایجاد شد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی این خبر دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات