ویرجین گلکتیک فروش دوباره بلیت هواپیمایش را با قیمت پایه ۴۵۰ هزار دلار آغاز کرد

جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بهای بلیت هر صندلی هواپیمای فضایی ویرجین گلکتیک بیش از دوبرابر نسبت به قیمت اولیه افزایش یافته و به دست‌کم ۴۵۰ هزار دلار رسیده است.
تبلیغات

ویرجین گلکتیک، شرکت هوافضای متعلق به ریچارد برانسون دیروز پنجشنبه در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی دوم خود اعلام کرد که فروش بلیت هواپیمای فضایی اسپیس‌شیپ‌تو را دوباره آغاز می‌کند. متقاضیان اکنون برای خرید هر صندلی باید دست‌کم ۴۵۰ هزار دلار پرداخت کند؛ درحالی‌که ویرجین درابتدا پیش از توقف فروش بلیت هواپیمایش، هر صندلی آن را ۲۰۰ هزار دلار قیمت‌گذاری کرده بود.

فروش دوباره‌ی بلیت پس از پرواز موفقیت‌آمیز برانسون در ماه گذشته به مرز فضا با هواپیمای اسپیس‌شیپ‌تو انجام می‌شود. هواپیمای فضایی ویرجین گلکتیک می‌تواند چهار مسافر را تا ارتفاع تقریبا ۸۰ کیلومتری از سطح زمین به‌پرواز درآورد و فرصت تجربه‌ی بی‌وزنی را به‌مدت چند دقیقه به آن‌ها بدهد. مأموریت اخیر با نام یونیتی ۲۲، پرواز آزمایشی مهمی برای موشک‌هواپیمای این شرکت محسوب می‌شد. ویرجین قصد دارد پرواز مشتریان خصوصی را تا اواخر سال ۲۰۲۲ آغاز کند.

مایکل کولگزیر، مدیرعامل ویرجین گلکتیک در بیانیه‌ای گفت «مشتاقانه اعلام می‌کنیم که از امروز فروش بلیت را ازسرمی‌گیریم. همان‌طور که تلاش می‌کنیم تا شگفتی فضا را برای جمعیت گسترده‌ای در جهان فراهم کنیم، خوشحالیم که در را به سوی صنعتی کاملا جدید و تجربه‌‌ای تجاری می‌گشاییم.»

فروش بلیت برای مشتریان خصوصی پس از وقوع سانحه‌‌ای مرگبار حین پروازی آزمایشی در سال ۲۰۱۴ متوقف شده بود. پس از این حادثه، برانسون وعده داد که به‌منظور نمایش اطمینان به هواپیمایش، پیش از آغاز پرواز‌های تجاری شخصا با آن به فضا سفر خواهد کرد. بعد از پرواز موفقیت‌آمیز برانسون در ۲۰ تیر به‌همراه سه کارمند شرکت، ویرجین اعلام کرد که نخستین مأموریت تجاری‌اش را اواخر سپتامبر انجام خواهد داد. در این مأموریت با نام یونیتی ۲۳، محموله‌های پژوهشی و سه عضو نیروی هوایی ارتش ایتالیا به فضا حمل خواهند شد.

ریچارد برانسون درون هواپیمای فضایی ویرجین گلکتیک

ریچارد برانسون، ماه گذشته با هواپیمای ویرجین گلکتیک به مرز فضا سفر کرد

کولگزیر حین گزارش مالی ویرجین گفت مأموریت‌هایی نظیر یونیتی ۲۳، چه برای محموله‌های پژوهشی ریزگرانشی هم‌اندازه با صندلی و چه برای تمرین فضانوردی حرفه‌ای باشند، به ازای هر صندلی ۶۰۰ هزار دلار قیمت خواهند داشت. مشتریان احتمالی که می‌خواهند دست‌کم ۴۵۰ هزار دلار برای هر صندلی بپردازند، مجبورند در صف طولانی قرار بگیرند.

ویرجین گلکتیک می‌گوید نزدیک به ۶۰۰ بلیت در دست مشتریان اولیه دارد و باید اول آن‌ها را به‌پرواز درآورد. به‌گفته‌ی سخنگوی این شرکت، نفرات بعدی در صف نیز هزار مشتری احتمالی هستند که هزار دلار به‌عنوان بیعانه پرداخته‌اند. با فروش بلیت‌های جدید، ویرجین سه روش را برای پرواز با اسپیس‌شیپ‌تو ارائه خواهد داد: گزینه‌ی تک‌صندلی، گزینه‌ی چندصندلی برای زوج‌ها، دوستان و خانواده‌ها و خرید کل پرواز.

به‌نقل از ویرجین گلکتیک، فروش بلیت درابتدا برای فهرست چشمگیر متقاضیان اولیه باز خواهد شد. این گروه که با عنوان «جامعه‌ی فضانوردی» شناخته می‌شوند، دراولویت خرید صندلی برای پرواز به فضا خواهند بود. سپس مشتریانی که علاقه‌مند به تجربه‌ی پرواز فضایی هستند، در اولویت بعدی قرار خواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات