جف بزوس ماه آینده به‌همراه برادرش به فضا سفر خواهد کرد

دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بلو ارجین، شرکت هوافضای متعلق به مدیرعامل آمازون، نخستین سفر گردشگری‌اش به فضا را ۲۹ تیر با حضور برادران بزوس انجام خواهد داد.
تبلیغات

مدیرعامل آمازون امروز در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام اعلام کرد که او و برادرش؛ مارک بزوس، ۲۹ تیر سوار بر موشک ساخت بلو ارجین به فضا پرتاب خواهند شد. پیش‌ازاین، شرکت هوافضای بزوس تاریخ انجام این پرواز سرنشین‌دار را اردیبهشت اعلام کرد؛ اما نگفت خود بزوس در آن حضور خواهد داشت.

بزوس ویدئویی در اینستاگرام به‌اشتراک گذاشته و در آن گفته است سفر به فضا رؤیای دیرینه او بوده و همراهی برادرش در این مسیر برایش ارزشمند خواهد بود. بزوس افزود: «زمین را از فضا می‌بینید و این شما را تغییر می‌دهد. این تجربه رابطه شما با سیاره و بشر را دگرگون می‌کند. می‌خواهم در این پرواز حضور داشته باشم؛ زیرا کاری است که در کل زندگی‌ام خواهان انجامش بوده‌ام. این پرواز اتفاق و ماجراجویی مهمی برای من است.»

View this post on InstagramA post shared by Jeff Bezos (@jeffbezos)

برادران بزوس برفراز بوستر چندبارمصرف نیوشپرد به لبه فضا پرواز خواهند کرد. بر بالای این موشک، کپسول مسافربری آب‌نبات‌شکلی با پنجره‌های بزرگ قرار می‌گیرد که ظرفیت حمل شش مسافر را دارد. در پرواز پیش‌ رو، موشک از روی زمین بلند خواهند شد و به‌محض رسیدن به خط کارمان یا محدوده صدکیلومتری فراز سطح دریا، کپسول از آن جدا خواهد شد و به مسافرانش امکان خواهد داد تا نمایی از انحنای زمین را ببینند و بی‌وزنی را تجربه کنند. سپس، بوستر و کپسول جداگانه فرود خواهند آمد و کپسول به‌کمک چترهای نجات در صحرای تگزاس غربی به زمین خواهد نشست.

علاوه‌بر جف و مارک بزوس، یکی از صندلی‌های پرواز به فردی تعلق خواهد گرفت که در مزایده اینترنتی درحال‌انجام برنده شود. هم‌اکنون، در این مزایده که ۲۲ خرداد به‌پایان خواهد رسید، بیشترین پیشنهاد دومیلیون و هشتصدهزار دلار بوده است. این مبلغ گران به‌نظر می‌آید؛ اما تجربه رفتن به فضا را فراموش کنید؛ زیرا پیروز مزایده دَه دقیقه فرصت هم‌نشینی با ثروتمندترین فرد روی زمین را نیز پیدا خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات