فریمی از فیلم کالبدشکافی موجود فضایی به حراج گذاشته می‌شود

شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
فیلمی که کالبدشکافی یک موجود فضایی را پس از حادثه مشهور رازول نشان می‌دهد، قرار است در یک حراجی آنلاین فروخته شود.
تبلیغات

گاهی یک عکس به هزار کلمه می‌ارزد؛ ولی یک قاب یا فریم از فیلمی ۱۶ میلی‌متری هم وجود دارد که ۱ میلیون دلار می‌ارزد! البته این تنها قیمت پیشنهاد اولیه حراج یک قاب نگاتیو از فیلم سیاه و سفیدی مربوط به سال ۱۹۴۷ است؛ فیلمی که گفته می‌شود جسد یک موجود فضایی را روی میز کالبدشکافی نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری علمی لایو ساینس، این فریم فیلم همان کالبدشکافی موجود فضایی است که گفته می‌شود در سال ۱۹۴۷ پس از سقوط بشقاب‌پرنده در رازول، نیومکزیکو جان خود را از دست داد. حادثه رازول یکی از مشهورترین رخدادهای مربوط به موجودات فضایی است.

 شایعات زیادی در مورد این حادثه مرموز در دست است. بنا به ادعاها، در روز هفت جولای ۱۹۴۷ بود که بشقاب‌پرنده‌ای در رازول سقوط کرد. طی این حادثه موجود فضایی که خلبان سفینه فضایی بود جان خود را از دست داد و بعد سر از تحقیقات سری دولت آمریکا درآورد. در بیانیه‌ همراه‌با این حراجی آنلاین عنوان شده که این موجود فضایی نگون‌بخت پس از حادثه رازول به‌صورت پنهانی توسط دولت آمریکا کالبدشکافی شده است.

اکنون یک فریم از فیلم کالبدشکافی به‌عنوان یک توکن غیر قابل معاوضه (NFT) در یک حراجی آنلاین گذاشته شده است. توکن‌های غیر قابل‌ معاوضه همچون نوعی گواهی اصالت عمل می‌کنند و به کسی که بالاترین پیشنهاد را برای خرید فریم فیلم کالبدشکافی بدهد، رشته‌ای منحصر‌به‌فرد از کدها داده می‌شود که اصالت فریم را تأیید می‌کند. علاوه بر این، در توضیحات حراجی عنوان شده است که به خریدار فریم واقعی از فیلم نیز داده می‌شود.

 تصویری از فریم فیلم کالبدشکافی موجود فضایی که به‌زودی به حراج می‌رود

در فیلم کالبدشکافی، موجودی شبیه انسان روی میز کالبدشکافی قرار گرفته است. روی پای راست جسد می‌توان زخمی را دید. این موجود به‌ظاهر فضایی بالاتنه و شکمی گرد و برآمده، چشمانی سیاهی و سَری کاملا طاس دارد که بسیار بزرگ‌تر از جمجمه معمولی انسان است. گروهی از کالبدشکافان که لباس‌ مخصوص محافظتی سفید پوشیده‌‌اند، جسد را دوره کرده‌اند و در حال تشریح هستند.

ولی ماجرا از کجا آب می‌خورد و فیلم از کجا آمد؟ آغاز شایعات سقوط بشقاب‌پرنده در رازول از انتشار بیانیه‌ای از سوی یک افسر اطلاعاتی ارتش آمریکا بود که سقوط سفینه موجودات فضایی در رازول را تأیید می‌کرد. در سال ۱۹۹۵ نیز مستندی از شبکه تلویزیونی فاکس با عنوان «کالبدشکافی موجود فضایی؛ واقعیت یا داستان» پخش شد. در این مستند تصاویری از عملیات کالبدشکافی این موجود فضایی نشان داده شد.

دانشمند سابق سیا اصالت کالبدشکافی موجود فضایی را تأیید کرده است

ری سانتیلی، تهیه‌کننده فیلم و موسیقی بریتانیایی، مالک این فیلم است. طبق بیانیه حراجی آنلاین، سانتیلی می‌گوید او این فیلم را در سال ۱۹۹۲ از یک فیلم‌بردار بازنشسته ارتش آمریکا خریداری کرده است. به گفته سانتیلی، او در آن زمان به‌دنبال فیلم‌های بایگانی برای مستندی درباره الویس پریسلی بوده که بر حسب تصادف به فیلمی جذاب‌تر دست پیدا کرده است.

سانتیلی عقیده دارد که این فیلم واقعی است؛ ولی تردیدهای زیادی در مورد اصالت آن وجود دارد. در واقع، در سال ۲۰۰۶ بود که قلابی بودن این فیلم به اثبات رسید. مجسمه‌ساز و طراح جلوه‌های ویژه‌ای به نام  جان همفریز در آن زمان ادعا کرد که نه‌تنها او فیلم کالبدشکافی موجود فضایی را جعل کرده، بلکه در فیلم به‌عنوان یکی از کالبدشکافان نیز حضور پیدا کرده است.

تردیدهای زیادی در مورد اصالت فیلم کالبدشکافی موجود فضایی وجود دارد

یکی دیگر از جاعلان این فیلم مرموز در سال ۲۰۱۷ اعتراف کرد. به گزارش خبرگزاری نیوز کورپ استرالیا، اسپیروس ملاریس فیلم‌سازی است که گفته است این فیلم را در آپارتمانش در لندن با استفاده از ماکتی که با اعضای بدن حیوانات پر شده بود ضبط کرده است؛ اما این داستان عجیب یک پچش عجیب دیگر نیز داشت. در سال ۲۰۱۹ بود که یادداشتی مربوط به مؤسسه ملی علوم اکتشافی منتشر شد. این سازمان خصوصی که دفتر مرکزی آن در شهر لاس‌وگاس در ایالت نوادا قرار دارد، در مورد مسائل ماوراءالطبیعه و بشقاب‌پرنده‌ها تحقیق می‌کند.

این یادداشت عجیب ظاهرا توسط فیزیکدانی به نام اریک دیویس نوشته شده بود. همچنین در این یادداشت عنوان شده بود که کیت گرین، دانشمند سابق سازمان سیا، شواهد کالبدشکافی موجود فضایی حادثه روزول را ارزیابی کرده و گفته است که این فیلم واقعی است. موضوعی که نشریه سان انگلستان نیز گزارش داد. البته سان از آن دست نشریاتی است که عمده شهرتش را مرهون همین گزارش‌های جنجالی و شایعات عجیب و غیرمنتظره است.

به هر حال، سان در آن زمان گزارش داد که نویسندگان این یادداشت عنوان کرده‌اند گرین اصالت این فیلم یا ویدئوی کالبدشکافی موجود فضایی را ثابت کرده و عنوان کرده، جسد واقعی است. با چنین سرگذشت عجیب‌وغریبی، اصلا تعجب‌آور نیست که در حراج آنلاین فیلم اتفاقات غیر منتظره‌ای رخ بدهد.

پنجشنبه هفته گذشته حراجی فریم فیلم کالبدشکافی در حراجی آنلاین ریربل مورد حمله هکرها قرار گرفت. هکرها در طی یک حمله موسوم به «محروم‌سازی از سرویس» با روانه‌ کردن سیل ترافیک غیر عادی اینترنت به سرورهای این حراجی آنلاین موجب اختلال وب‌سایت شدند.

یکی از نمایندگان این حراجی آنلاین در ایمیلی به لایو ساینس گفته است تنها دقایقی تا بسته شدن فهرست حراجی باقی‌مانده بود که حمله هکری رخ داد. این نماینده عنوان کرده که فهرست جدیدی اکنون در دسترس قرار گرفته است و ارائه پیشنهاد حراج تا روز ۳۰ می (فردا) ادامه خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات