با ابزار تعاملی جدید کانن، در فضا از زمین عکس واقعی بگیرید

یک‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کانن وب‌سایتی تعاملی ایجاد کرده است که امکان می‌دهد ازطریق دوربین ماهواره‌ی CE-SAT-1 از مکان‌هایی نظیر دُبی و باهاما عکس بگیرید.
تبلیغات

کانن تا امروز دوربین جدیدی برای سال ۲۰۲۱ معرفی نکرده و به‌جای آن، تصمیم گرفته است کار متفاوت و جالبی انجام دهد. براساس گزارش خبرگزاری انگجت، کانن در پروژه‌ی جدیدش کمک می‌کند از فضا عکس بگیرید. این غول دنیای دوربین‌ها برای عملی‌کردن این پروژه، وب‌سایت تعاملی جدیدی راه‌اندازی کرده است که امکان می‌دهد از ماهواره‌ی CE-SAT-1 استفاده کنید. کانن می‌گوید این ماهواره‌ به مدلی از دوربین 5D Mark III مجهز است که تغییرات زیادی را تجربه کرده. کاربر ازطریق وب‌سایت جدید کانن می‌تواند تصاویر شبیه‌سازی‌شده‌ی مکان‌هایی نظیر دُبی و نیویورک و باهاما را ثبت کند.

ژوئن سال ۲۰۱۷ (خرداد و تیر ۱۳۹۶)، کانن ماهواره‌ی کوچک CE-SAT-1 را به فضا پرتاب کرد که ابعادی در حد‌و‌اندازه‌ی بشکه‌ی نوشیدنی‌های الکلی دارد. روی این ماهواره دوربینی DSLR با نام EOS 5D Mark III قرار دارد که به تلسکوپ نوع کاسگرین ۳،۷۲۰ میلی‌متری مجهز است.

ماهواره‌ی کانن در مدار ۶۰۰ کیلومتری زمین مشغول گردش است و وضوح زمینی تقریبا ۳۶ اینچی را در فریم سه در دو مایلی ارائه می‌دهد. پروضوح‌ترین ماهواره‌ی دنیا، یعنی WorldView-4، می‌تواند به ۱۲ اینچ دست پیدا کند. ماهواره‌ی یادشده به‌منظور ثبت تصاویر عریض‌تر از PowerShot S110 نیز استفاده می‌کند. 

ماهواره CE-SAT-1 کانن در فضا

وب‌سایت تعاملی کانن امکان می‌دهد تصاویر مدنظرتان را از مکان‌های متنوعی ثبت کنید. هر تصویری که ثبت می‌کنید، موقعیت و ارتفاع را نیز در خود دارد. و‌‌ب‌سایت  مذکور از تصاویرِ ازپیش‌گرفته‌شده استفاده می‌کند؛‌ بنابراین تصویری که می‌گیرید، تصاویر زنده یا منحصربه‌فرد نیست.

ماهواره‌ی CE-SAT-1 با سرعت تقریبا ۱۷،۰۰۰ مایل‌برساعت (۲۷،۳۵۸ کیلومتربرساعت) به ‌دور زمین گردش می‌کند و این یعنی حدودا هر یک‌ونیم ‌ساعت یک ‌بار زمین را دور می‌زند. در این وضعیت، محال است بتوانید تصویر زنده ثبت کنید. کانن با تصاویر ‌ازپیش‌ثبت‌شده شما را با توانایی‌های ماهواره و وضوح تصویر دوربین قرارگرفته روی آن آشنا می‌کند. 

در وب‌سایت جدید کانن، از صدای فضانوردی با نام مارشا ایوینز استفاده شده است که هدف و نحوه‌ی طراحی ماهواره را شرح می‌دهد. ماهواره‌ی CE-SAT-1 در دسته‌ی ریزماهواره‌ها جای می‌گیرد. این نوع ماهواره‌ها بسیار کوچک‌تر و ارزان‌تر از ماهواره‌های عادی هستند و کانن امیدوار است تا سال ۲۰۳۰، کسب‌و‌کاری میلیارد‌دلاری با محوریت ریزماهواره‌ها ایجاد کند.

کانن پس از پرتاب CE-SAT-1 در سال ۲۰۱۷، تابستان گذشته تلاش کرد CE-SAT-1B را به فضا پرتاب کند؛ اما موشک Electron راکت لب لحظاتی پس از پرتاب منفجر شد و ماهواره‌ی CE-SAT-1B از بین رفت. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات