فضانوردان کرو دراگون دایناسوری عروسکی با‌ خود به فضا بردند

یک‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
مطالعه 4 دقیقه
پرتاب تاریخی کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس سرانجام اتفاق افتاد. آن‌طورکه به‌نظر می‌رسد، دو فضانورد داخل این کپسول دایناسوری عروسکی با خود به‌ فضا برده‌اند.
تبلیغات

باب بنکن و داگ هرلی فضانوردانی هستند که در روزهای اخیر، بارها در سر تیتر اخبار قرار گرفته‌اند. آن‌طورکه به‌نظر می‌رسد، بنکن و هرلی در پرواز تاریخی‌شان ازطریق کپسول کرو دراگون مهمانی دوست‌داشتنی نیز با‌ خود به‌همراه داشتند؛ دایناسوری عروسکی که روی یکی از صندلی‌های کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس جای گرفته بود. 

بنکن و هرکلی هرکدام صاحب یک پسر هستند و طبق گفته‌های این دو، پسرانشان به‌شدت به دایناسورها علاقه دارند. پیش از انجام پرواز، پسران بنکن و هرلی تمامی دایناسورهایشان را گردهم آورده‌اند و درنهایت، یکی از دایناسورها برای همراهی باب بنکن و داگ هرلی در سفرشان انتخاب شد. این عروسک به یکی از دایناسورهای گونه‌ی آپاتوسوروس مربوط است و ظاهری درخشان دارد و پسران دو فضانورد یادشده از آن با نام ترِمور یاد می‌کنند.

دایناسور کرو دراگون

بنکن و هرلی پس از پرتاب کپسول کرو دراگون به فضا، ویدئویی از داخل کپسول منتشر کردند و با کاربران به‌اشتراک گذاشتند. بنکن در بخشی از این ویدئو می‌گوید:

این اتفاقی بسیار لذت‌بخش برای ما بود تا بتوانیم فرصت انجام کاری ارزشمند برای پسرانمان را پیدا کنیم. امیدوارم هردو آن‌ها از اینکه می‌بینند اسباب‌بازی‌شان همراه ما در فضا سفر می‌کند، فوق‌العاده هیجان‌زده باشند. مطمئنم پسرانمان دوست داشتند اینجا باشند؛ اما امیدوارم به‌‌دلیل حضور دایناسورشان در فضا نیز احساس سرافرازی کنند. 

این دایناسور عروسکی نخستین‌بار هنگام فراهم‌سازی مقدمات ارسال کپسول کرو دراگون در چهارشنبه و شنبه‌ی گذشته دیده شده بود. به‌علاوه میکا مک‌کینن، از متخصصان حوزه‌ی ژئوفیزیک، به‌سرعت هویت دایناسور عروسکی را در توییتر مشخص کرد. مک‌کینن گفت عروسک یادشده با نام کامل TY Flippables Tremor Dinosaur شناخته می‌شود و تولید آن از مدتی پیش متوقف شده است. شنبه‌ی گذشته و دقیق‌تر لحظاتی پس از ورود فضانوردان به مدار زمین، فروشگاه رسمی اسپیس ایکس میزبان عروسکی جدید با نام Demo 2 Dinosaur Plush Toy با قیمت ۲۵ دلار شد. بااین‌حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد این عروسک اکنون از روی سایت حذف شده است. درادامه، می‌توانید اسکرین‌شات آن را مشاهده کنید.

دایناسور کرو دراگون

این نخستین‌باری نیست که فضانوردان به چنین اقدام جالبی دست می‌زنند و درواقع، اسباب‌باز‌ی‌هایی شبیه به ترِمور سال‌ها است که با فضانوردان آمریکایی و روسی در فضا سفر می‌کنند. وقتی این اسباب‌بازی‌های شروع‌ به معلق‌ماندن کنند، افراد حاضر در سفینه می‌فهمند جاذبه صفر شده و فرایند بی‌وزنی اتفاق می‌افتد. پیش‌تر و در مارس ۲۰۱۹، عروسکی به‌شکل کره‌ی زمین به‌همراه پرواز آزمایشی بدون سرنشین کرو دراگون به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شد. لحظاتی قبل از پرتاب راکت، ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس، با انتشار توییتی فرستاده‌شدن این عروسک را اعلام کرد. در آن زمان، ماسک عروسک کره‌ی زمین را «نشانگری با فناوری فوق‌پیشرفته برای تشخیص صفرشدن جاذبه» خواند. 

عروسک پرواز بدون‌سرنشین که از آن با نام ارثی (Earthy) یا زمینِ کوچک یاد می‌شود، در آن زمان توجهات زیادی را به‌خود جلب کرد و پس از بازگشت کرو دراگون به خانه، در ایستگاه فضایی بین‌المللی باقی ماند. سال گذشته، باب بنکن گفت انتظار دارد عروسک ارثی از او و هرلی هنگام رسیدن به ایستگاه فضایی بین‌المللی استقبال کند. او در اظهارنظری طنزآمیز و جالب می‌گوید: «امیدوارم ارثی به‌شکل خلاصه ما را با بخش‌های مهم ایستگاه آشنا کند. تا زمانی‌که به‌ آنجا برسیم، ارثی به یکی از اعضای مجرب ایستگاه فضایی بین‌المللی تبدیل خواهد شد». 

ترِمور نخستین دایناسوری نیست که به ایستگاه فضایی بین‌المللی راه پیدا می‌کند و پیش‌تر اسباب‌بازی‌های دایناسوری دیگری نیز فرصت حضور در آنجا را پیدا کرده‌اند. در سال ۲۰۱۳، یکی از فضانوردان با نام کارن نایبرگ، همسر داگ هرلی، در روزهایی که در ایستگاه فضایی حضور داشت، دایناسوری عروسکی برای پسرش جک ساخت که تصویر آن را در اینجا می‌توانید ببینید.

انتظار می‌رود دایناسور عروسکی ترِمور و بنکن و هارلی ساعاتی دیگر به ارثی در ایستگاه فضایی بین‌المللی ملحق شوند. اتصال کرو دراگون به ایستگاه فضایی بین‌المللی برای ساعت ۱۸:۵۹ امروز ۳۱ مه ۲۰۲۰ (۱۱ خردا ۱۳۹۹) تعیین شده است. فرایند اتصال کپسول به ایستگاه فضایی به‌صورت زنده ازطریق تلویزیون آنلاین ناسا پخش می‌شود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات