کل جهان شناخته شده را در این نقشه زیبا تماشا کنید

پنج‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
ساخت یک نقشه با مقیاس ثابت از دنیای که تاکنون شناخته شده یا می‌تواند خیلی بزرگ یا کلا بدون استفاده باشد. اما با استفاده از مقیاس لگاریتمی برای فشرده کردن مقدار فاصله‌ای که می‌توان به سمت بیرون مسافرت کرد، می‌توان یک نقشه فوق‌العاده زیبا شبیه به تصویر بالا ساخت.
تبلیغات

با گسترش روزافزون علم و ساخت تلسکوپ‌های دقیق، دانشمندان، در اندازه‌گیری ابعاد جهان روز به روز به نتایج جدیدتری نائل می‌شدند. با ساخته شدن و گسترش این وسایل اندازه‌گیری، دید بشر نسبت به جهان نیز تغییر یافت. مثلاً با چشم غیرمسلح تقریباً می‌توانیم در حدود ۶ هزار ستاره را ببینیم؛ اما اختراع تلسکوپ ناگهان آشکار کرد که این فقط جزیی از جهان است.

این نقشه توسط پابلو باداسی و با استفاده از تعداد زیادی از نقشه‌هایی که از ناسا و ماموریت‌های ESA بدست آمده، ساخته شده است. درست از همان میانه‌های این دایره، از منظومه شمسی خارج می‌شوید، سپس کمربند کویپر را پشت سر می‌گذارید و راهی کهشکان راه شیری می‌شوید و همینطور تمام راه را در بین تشعشات کهکشان‌های دیگر حرکت می‌کنید تا در لبه‌ی این تصویر به پلاسمای بیگ بنگ برسید.

این تصویر مجوز خاصی ندارد و به صورت عمومی منتشر شده، پس به راحتی با دانلود آن یک تصویر زمینه خوب از کل جهان شناخته شده برای گوشی یا سیستم خود ترتیب دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات