ایلان ماسک تا سال ۲۰۲۴ انسان‌ را به مریخ می‌فرستد

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در جریان کنفرانس IAC، ایلان ماسک توضیح داد که چگونه سیستم BFR می‌تواند به انسان‌ها در امر اکتشاف فضا کمک کند.
تبلیغات

ایلان ماسک، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت اسپیس‌ایکس، شب گذشته در جریان کنفرانس IAC ‌که در شهر آدلاید استرالیا برگزار شد، از سیستم جدید یکپارچه BFR رونمایی کرد. وی بر این باور است که این سیستم جدید می‌تواند از استقرار پایگاه‌های انسان در ماه و مریخ به‌طور یکسانی پشتیبانی کند. در آخرین روز از کنفرانس IAC، ایلان ماسک به‌طور واضح در مورد سیستم BFR و توانایی‌های آن صحبت کرد. این مرد نابغه، علاوه بر به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی در مورد چگونگی انجام سفرهای میان شهری با راکت BFR و انقلابی که این سیستم ایجاد می‌کند؛ به بررسی چگونگی پشتیبانی این سیستم نوین از فعالیت‌های فضایی انسان‌ها نیز پرداخت.

spacex

ایده‌ی اصلی که در پس ساخت BFR‌ وجود دارد، ساخت یک بوستر و فضاپیمای یکپارچه است که بتوان آن را جایگزین فالکون ۹، فالکون Heavy و فضاپیمای دراگون کرد. ایده بسیار ساده است؛ اما همان‌طوری که در اخبار قبلی نیز به آن اشاره شد، این ایده به اسپیس‌ایکس کمک می‌کند تا بتواند تمام منابع خود را صرف توسعه‌ی BFR کند. وقتی که پروژه کامل شود، BFR می‌تواند ماهواره‌ها و تلسکوپ‌ها را به مدار زمین منتقل کند و این ناحیه را از هرگونه تجهیزات بی‌مصرف پاک کند. BFR می‌تواند به ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز متصل شود و محموله‌های ضروری را بین ایستگاه و زمین جابه‌جا کند. مهم‌تر از همه، این سیستم می‌تواند به انسان‌ها در جهت ساخت مستعمره‌های خود در سایر سیاره‌ها نیز کمک کند.

مأموریت به مریخ

طراحی فعلی BFR به اندازه‌ای بزرگ است که می‌تواند ۱۰۰ انسان را به همراه مقادیر عظیمی از تجهیزات، حمل کند و ماسک بر این باور است که این موضوع در ایجاد پایگاه‌های عملیاتی روی سطح ماه، تأثیر بسزایی دارد. ایلان ماسک در جریان این کنفرانس گفت:

در سال ۲۰۱۷ هستیم! تا الآن باید پایگاه خود را روی سطح ماه ایجاد می‌کردیم. چه اتفاقی افتاده که باعث شده ما این کار را نکنیم؟
spacex

هرچند آرزوهای ایلان ماسک بسیار فراتر از ماه است. هدف نهایی اسپیس‌ایکس، رفتن به مریخ است؛ البته به محض این‌که ساخت این فناوری به اتمام برسد و به‌خوبی شناخته شود. در جریان نشست شب گذشته، ایلان ماسک یک تصویر فرضی از شهری کامل در مریخ به اشتراک گذاشت که همین موضوع، بلندپروازی‌های وی را نشان می‌دهد. انتظار می‌رود ساخت نخستین فضاپیمایی که قرار است روی سطح مریخ فرود آید، تا ۹ ماه آینده آغاز شود.

ایلان ماسک امیدوار است که تا سال ۲۰۲۲ بتواند دو فضاپیمای باربری را روی سطح سیاره‌ی سرخ فرود آورد؛ هرچند خود او هم این ایده را کمی آرمان‌گرایانه اما امکان‌پذیر خواند. دو سال بعد، یعنی در سال ۲۰۲۴، اسپیس‌ایکس به کمک فضاپیماهای سرنشین‌دار BFR، فضانوردان خود را به مریخ ارسال خواهد کرد. این نخستین مهاجران، یک نیروگاه سوختی ایجاد می‌کنند که بتواند به نخستین مستعمره‌ی مریخ، خدمت‌رسانی کند.

spacex

گام بعدی، ساخت چندین سکوی فرود است؛ سپس فرآیند ساخت و ساز گسترش می‌یابد تا یک محیط شهری ایجاد شود. گام نهایی، یافتن مکانی است که انسان‌ها بتوانند به‌راحتی به آن‌جا مهاجرت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات