دوشنبه‌ی هفته‌ی آتی یک شهاب سنگ از نزدیکی زمین عبور خواهد کرد

دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
در هفته‌ی پیش رو، یک شهاب سنگ که عرض آن در حدود ۵۰۰ متر است از نزدیکی کره‌ی زمین عبور خواهد کرد. فاصله‌ی این شهاب سنگ به اندازه‌ای نزدیک خواهد بود که می‌توان با استفاده از تلسکوپ‌های آماتور آن را به نظاره نشست.
تبلیغات

فاصله‌ی عبور این شهاب سنگ سه برابر فاصله‌ی ماه از زمین خواهد بود. شاید در ظاهر این فاصله بسیار زیاد به نظر برسد، اما برای یک شهاب سنگ این مسافت چندان هم دور نیست. شهاب سنگ مورد نظر که 2004BL86 نام دارد در بیست و ششم ژانویه یعنی دوشنبه‌ی هفته‌ی آینده از فاصله‌ی ۱.۲ میلیون کیلومتری زمین عبور خواهد کرد.

شهاب‌‌سنگ مورد نظر پس از 1999AN10 که هفتم آگوست سال ۲۰۲۷ از فاصله‌ی ۳۰٫۰۰۰ کیلومتری زمین عبور خواهد کرد، نزدیک شهاب سنگی است که در این بازه، از نزدیکی کره‌ی خاکی ما عبور خواهد کرد. علاقمندان می‌توانند با استفاده از تلسکوپ‌های آماتور این شهاب سنگ را مشاهده کنند.

دکتر یان یئومانس، یکی از مدیران آژانس فضایی آمریکا، ناسا، در این مورد می‌گوید:

شهاب سنگ 2004BL86 دوشنبه‌ی هفته‌ی آینده از نزدیک‌ترین فاصله‌ی ممکن از زمین در ۲۰۰ سال آینده عبور خواهد کرد. هرچند این شهاب سنگ بزرگ خطری متوجه کره‌ی زمین نمی‌کند، اما عبور آن فرصت مناسبی است تا بتوان روی این شهاب سنگ بزرگ مطالعات مورد نظر را انجام داد.

در جریان عبور شهاب سنگ از نزدیکی زمین و پس از عبور آن، شبکه‌ی آنتنی عمیق ناسا که در کالیفرنیا و پورتو ریکو قرار دارد، این شهاب سنگ را تحت نظر گرفته و اطلاعاتی از آن را دریافت خواهند کرد.

لنس‌بنر، یکی از مدیران رادار گلداستون، در این خصوص می‌گوید:

یک روز پس از آنکه این شهاب سنگ از نزدیکی زمین عبور می‌کرد، می‌توان تصاویر با جزئیات بالا و اطلاعات دقیق را از شبکه‌ی آنتنی ناسا در یافت کرد. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد این شهاب سنگ در دست نیست.

وجود این شهاب سنگ در سی‌ام ژانویه سال ۲۰۰۴ میلادی توسط منجمان کشف شد. ناسا عبور این شهاب سنگ را با استفاده از تلسکوپ‌های خود روی زمین و در فضا رصد خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات