انتشار تصاویر با کیفیت از ماموریت موفقیت آمیز فالکون 9

سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اسپیس ایکس شب گذشته بار دیگر پروازی موفقیت‌آمیز همراه با فرود کامل را با موشک فالکون ۹ ثبت کرد. ماموریت این بار فالکون ۹، رساندن تجهیزات و امکانات به ایستگاه بین‌المللی فضایی و بازگشت به زمین بوده است. ساعاتی پیش تصاویری با کیفیت از این ماموریت در اکانت فلیکر SpaceX منتشر شد که جزئیات این ماموریت را به خوبی نشان می‌دهند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اسپیس ایکس ساعتی پیش، تصاویری با کیفیت از ماموریت اخیر موشک فالکون ۹ منتشر کرد. این ماموریت به منظور ارسال تجهیزات و امکانات به پایگاه فضایی بین‌المللی انجام گرفت و فالکون ۹ پس از رساندن تجهیزات، با موفقیت در منطقه‌ی Cape Canaveral فلوریدا فرود آمد. این دومین بار است که اسپیس ایکس موشک خود را با موفقیت در این منطقه فرود می‌آورد. البته سه فرود موفقیت‌آمیز دیگر نیز روی سکوهای شناور روی دریا برای این شرکت ثبت شده است.

تعدادی از تصاویر منتشر شده، با تکنیک باز گذاشتن دهانه‌ی دیافراگم یا Long Exposure ضبط شده‌اند. این تصاویر، به خوبی مسیر حرکت موشک را نشان می‌دهند. دیکر تصاویر منتشر شده نیز جزئیاتی با کیفیت از این ماموریت فالکون ۹ را به نمایش گذاشته‌اند.

موشک فالکون ۹ در این ماموریت حامل کپسولی به نام Dragon بود که با موفقیت وارد مدار زمین شد. این کپسول پس از این توسط فضانورد ناسا با نام Jeff Williams و با استفاده از بازوی روباتیکی ایستگاه فضایی بین‌المللی روز چهارشنبه دریافت می‌شود. این کپسول حاوی ۵ هزار پوند محموله‌ای است که ناسا برای ایستگاه فضایی ارسال کرده است. این محموله شامل تجهیزات مورد نیاز خدمه و نیز موارد مورد نیاز برای آزمایش‌های تجربی است. علاوه بر این، این کپسول حاوی یک آداپتور اتصال بین‌المللی یا International Docking Adapter که با نام مخفف IDA شناخته می‌شود نیز است. IDA یک رینگ با قطر خارجی ۶۳ اینچ است که ماموران ایستگاه فضایی تا آخر هفته آن را به ایستگاه متصل خواهند کرد. این آداپتور اتصال، امکان اتصال تجهیزات دیگر در آینده را توسط شرکت‌های فضایی خصوصی مانند اسپیس ایکس و بوئینگ به ایستگاه فضایی بین‌المللی فراهم می‌کند.

فالکون 9
فالکون 9
فالکون 9
فالکون 9
فالکون 9
فالکون 9
فالکون 9
فالکون 9
فالکون 9
فالکون 9
فالکون 9
فالکون 9
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات