تماشا کنید: ویدیوی تایم لپس طلوع خورشید از نگاه ایستگاه بین المللی فضایی

سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
مشاهده‌ی طلوع و غروب خورشید همواره حس خارق‌العاده‌ای را در انسان القا می‌کند؛ حال تصور کنید که تلالو نور خورشید و درنوردیدن تاریکی از بیرون کره‌ی زمین به چه شکل دیده می‌شود. جف ویلیامز، فضانورد مستقر در ایستگاه بین‌المللی فضایی، ویدیویی را ثبت کرده که طلوع آفتاب روی کره‌ی زمین را نمایش می‌دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

طلوع و غروب خورشید همواره مناظر زیبایی را روی کره‌ی زمین ایجاد کرده و همواره الهام‌بخش بسیاری از افراد بوده است. ویدیوی ثبت شده توسط جف ویلیامز، فضانورد آمریکایی مستقر در ایستگاه بین‌المللی فضایی نشان از این دارد که این زیبایی از فضا دو چندان بوده و بسیار جالب‌توجه است. ویلیام ویدیویی را که ثبت کرده و در قالب یک توییت در حساب کاربری خود منتشر کرده است.

ویلیامز کلیپی ۳۳ ثانیه‌ای را از طلوع خورشید ثبت کرده که پس از انتشار بسیار مورد استقبال قرار گرفته و توسط طیف گسترده‌ای از کاربران توییتر به اشتراک گذاشته شده است. وی در توییت خود این پیام را به همراه ویدیو منتشر کرده است:

صبح بخیر! طلوع خورشید و تابش آن روی اقیانوس، تلالوی زیبایی از نور را روی اقیانوس پدید می‌آورد. ما هر روز در ایستگاه بین المللی فضایی شاهد ۱۶ طلوع خورشید هستیم.

در ژانویه‌ی سال جاری میلادی، اسکات کلی، یکی دیگر از فضانوردان مستقر در ایستگاه بین‌المللی فضایی، آخرین تصویر از طلوع خورشیدی را که پیش از ترک ایستگاه شاهد آن بود، ثبت کرده و به اشتراک گذاشت. وی پس از اقامتی یک ساله در ایستگاه بین المللی فضایی راهی زمین شد.

مشاهده‌ی ۱۶ طلوع خورشیدی برای زمینیان از ایستگاه بین‌المللی فضایی به علت سرعت بالای حرکت این ایستگاه دور کره‌ی زمین است. ایستگاه بین‌المللی فضایی با سرعتی ۲۸٫۰۰۰ کیلومتر در ساعتی به دور کره‌ی زمین می‌چرخد که از این‌رو فضانوردان مستقر در این ایستگاه قادر به دیدن ۱۶ طلوع هستند.

ایستگاه بین‌المللی فشایی در هر ۹۰ دقیقه به دور زمین چرخیده و از این‌رو هر ۹۰ دقیقه یکبار می‌توان طلوع خورشید در مناطق مختلف را مشاهده کرد. البته طلوع خورشید در ایستگاه بین‌المللی معنایی ندارد و منظور طلوع خورشید در مناطق مختلف کره‌ی زمین است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات