گوگل رسما اپلیکیشن Newsstand را جایگزین Google Currents کرد

پنج‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل کارتنز به کار خود پایان داد و گوگل استند جایگزین آن شد.
تبلیغات

گوگل زمانی که هنوز فلیپ‌برد برای اندروید ارایه نشده بود نسبت به ارایه اپلیکیشن خبرخوان اختصاصی خود با نام Google Currents اقدام کرد. این اپلیکیشن کاربرد نسبتا مشابه‌ فلیپ‌برد داشت و کاربر از طریق آن قادر به مشاهده اخبار و مقالات در شاخه‌های مورد نظر خود بود. حال این شرکت رسما نرم‌افزار Newsstand را جایگزین Google Currents کرده است.

نرم‌افزار Google Currents هیچ‌وقت نتوانست آنطور که باید و شاید محبوب شود و همچون فلیپ‌برد نظر مخاطبین را به خود جلب نماید. در همین راستا امروز گوگل یک بسته بروز رسانی را برای Currents ارایه کرد و این سرویس را آفلاین کرد. وقتی کارنتز را باز کنید به شما پیشنهاد می‌شود تا به جای کارنتز از نرم‌افزار Google Play Newsstand استفاده نمایید و تمام قابلیت‌های کارنتز نیز غیرفعال شده‌اند.

پس اگر از کارنتز برای مطالعه اخبار و مقالات مختلف استفاده می‌کردید حالا چاره‌ای جز استفاده از نرم‌افزارهای جایگزین مانند Newsstand یا Flipboard نخواهید داشت.

اگر به حجم نسخه بروز شده کارنتز نیز دقت کنیم متوجه می‌شویم که گوگل تمام قابلیت‌های این نرم‌افزار را حذف کرده است چرا که حجم این اپلیکیشن از ۴.۵ مگابایت به ۸۶۰ کیلوبایت کاهش یافته است.

در واقع گوگل از طریق نسخه جدید کارتنز سعی دارد همان تعداد محدود کاربران این سرویس را به سمت استفاده از سرویس جدید خود با نام Newsstand راهنمایی کند. خوشبختانه اگر پیش از این از کارنتز استفاده کرده باشید، لیست شاخه‌ها و وب‌سایت انتخاب شده شما به صورت خودکار در نرم‌افزار Newsstand نیز نمایش داده می‌شوند.

شما برای خبر خواندن در موبایل خود از چه سرویس یا اپلیکیشنی استفاده می‌کنید؟

به‌روزرسانی: گوگل در ۱۵ می ۲۰۱۸ سرویس گوگل استند را نیز بازنشسته کرد و گوگل نیوز را جایگزین آن کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات