آیکون جدید «مایکروسافت ۳۶۵ کوپایلت» حتی از نام این سرویس هم بدتر است

سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
کادری که اعلام می‌کند لوگو و نام مایکروسافت ۳۶۵ تغییر کرده است
ری‌برند دوباره‌ی مایکروسافت ۳۶۵، آفیس سابق، به مایکروسافت ۳۶۵ کوپایلت و لوگو تازه‌ی آن، انتقاد کاربران را برانگیخته است.
تبلیغات

بسیاری از رسانه‌ها و کاربران اقدام پیشین مایکروسافت درباره برند مجموعه‌ی آفیس به مایکروسافت ۳۶۵ را به‌عنوان یکی از بدترین ریبرند‌ها شناخته بودند. مایکروسافت نه‌تنها به انتقاد‌ها اهمیتی نداده؛ بلکه اکنون با افزودن پسوند کوپایلت به‌ نام مایکروسافت ۳۶۵ و به‌کارگیری آیکونی ناخوانا و نامرتبط (با ترکیب نماد کوپایلت و نوشته‌ی M365) به تلاش‌هایش برای ارتباط‌دادن همه‌چیز به کوپایلت ادامه می‌دهد.

بر‌اساس یادداشتی از ویندوزسنترال، نوشته‌ی آیکون جدید مجموعه‌ی مایکروسافت ۳۶۵ که اکنون مایکروسافت ۳۶۵ کوپایلت نام دارد، به‌ویژه در نمایشگرهای با وضوح پایین به‌سختی خوانده می‌شود این موضوع حتی برای لپ تاپ مایکروسافت مدل سرفیس لپ‌ تاپ گو ۳ نیز صدق می‌کند که نمایشگری با وضوح ۱۵۳۶ در ۱۰۲۴ پیکسل دارد.

کاربران اشاره می‌کنند که نوشته‌ی M365 روی آیکون اغلب به شکل‌های M366 یا M355 یا ترکیب‌هایی شبیه این‌ها خوانده می‌شود. این مشکل زمانی بیشتر خود را نشان می‌دهد که آیکون روی تسک‌بار پین یا در نمایشگرهای کوچک مشاهده می‌شود. در واقع، اگر ندانید که این نوشته باید M365 باشد، در تشخیص آن به مشکل برمی‌خورید.

تلاش‌های روزافزون مایکروسافت برای تغییر برند محصولات و سرویس‌هایش، استراتژی‌ نام‌گذاری این شرکت را زیر سؤال برده‌اند. منتقدان معتقدند که استفاده‌ی بیش‌از‌حد از نام کوپایلت فقط به سردرگمی میان سرویس‌های مختلف این شرکت ازجمله مایکروسافت ۳۶۵ کوپایلت (مجموعه‌ای شامل برنامه‌هایی مانند ورد و اکسل) و کوپایلت (سرویس چت هوش مصنوعی مایکروسافت) منجر می‌شود.

برخی کاربران برای بیان انتقادات خود به شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند. یکی از کاربران با اشتراک‌گذاشتن تصویری از آیکون جدید مایکروسافت ۳۶۵ کوپایلت روی مانیتوری استاندارد با وضوح 1080p، بر ناخوانا‌بودن آن در این رزولوشن پراستفاده تأکید کرد.

با وجود تمامی انتقادها، مایکروسافت همچنان به سرمایه‌گذاری سنگین روی برند کوپایلت ادامه می‌دهد. گزارش‌های پیشین حاکی از آن بودند که حتی خود کارکنان مایکروسافت از تمرکز بیش‌از‌حد شرکت بر نام کوپایلت راضی نیستند. یکی از کارکنان گفته بود: «در بخش بازاریابی ما، نوعی توهم وجود دارد که انگار همه‌چیز باید نام کوپایلت داشته باشد. همه‌چیز کوپایت است و چیز دیگری مهم نیست. آن‌ها می‌خواهند همه‌چیز به‌نوعی به کوپایلت مرتبط باشد.»

تا امروز، مایکروسافت به‌طور رسمی به انتقادها درباره‌ی نام و آیکون تازه‌ی مجموعه‌ی آفیس پاسخی نداده است. اینکه شرکت برنامه‌ای برای تغییر طراحی یا رفع نگرانی‌های کاربران دارد یا خیر، هنوز مشخص نیست.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات