پاسخ خالق فتوشاپ به انتقادها: از داده‌های شما برای تعلیم هوش مصنوعی استفاده نمی‌کنیم

سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو ادوبی / Adobe در داخل موبایل در دست راست یک زن
ادوبی به نگرانی‌های کاربران درباره‌ی هوش مصنوعی و حفظ حریم خصوصی پاسخ داد.
تبلیغات

شرکت ادوبی، خالق فتوشاپ، پس از انتقادات شدید کاربران و تهدید به تحریم استفاده از نرم‌افزارهای این شرکت با انتشار بیانیه‌ای درباره‌ی به‌کارگیری هوش مصنوعی در نرم‌افزارهای خود شفاف‌سازی کرد.

ادوبی مدتی پیش شرایط استفاده از نرم‌افزارهایش را به‌روزرسانی کرد که در یکی از بندهایش آمده بود که این شرکت حق دسترسی به محتوای کاربر را دارد. در بخشی دیگر، آمده بود که ادوبی می‌تواند برای بهبود خدمات و نرم‌افزارهای خود از تکنیک‌هایی مانند یادگیری ماشین استفاده کند.

کاربران نگران هستند که ادوبی با تغییر در قوانینش از اطلاعات شخصی‌ برای آموزش هوش مصنوعی استفاده کند. ادوبی می‌گوید که هفته‌ی آینده در قوانین خود بازنگری خواهد کرد.

به‌گفته‌ی ادوبی، محتوای متعلق به کاربر هرگز برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده نخواهند شد. ادوبی فقط از آثار موجود در حوزه‌‌های عمومی مانند کتابخانه‌ی اختصاصی خود از تصاویر دارای مجوز، برای آموزش مدل‌هایش استفاده خواهد کرد.

در بیانیه‌ی ادوبی آمده است که برخی از اصطلاحات حقوقی پیچیده‌ را در قوانین و شرایط استفاده از نرم‌افزارهایش کمتر و «مثال‌هایی ساده برای درک مفاهیم» اضافه می‌کند.

هوش مصنوعی جدا از نگرانی‌های حریم خصوصی، برای تولیدکنندگان محتوا به تهدیدی جدی تبدیل شده است. ادوبی می‌گوید که مصمم است تا در عصر پیش‌ رو شریک مطمئنی برای افراد خلاق باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات