پلتفرم Google Vids رونمایی شد؛ تولید ویدیو به سادگی آب‌ خوردن

سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
صفحه اصلی نرم افزار Google Vids
گوگل سرویس جدیدی به نام Vids رونمایی کرد که روند ساخت ویدئوها را بسیار ساده و سریع می‌کند.
تبلیغات

دهه‌ها است که کارمندان در شرکت‌های مختلف با اسناد و صفحات گسترده و اسلاید سروکار دارند. ورد، اکسل، پاورپوینت، گوگل داکس، گوگل شیتش، گوگل اسلایدز و نرم‌افزارهای مشابه همگی از سال‌ها قبل مشغول فعالیت بوده‌اند و حالا گوگل می‌خواهد نرم‌افزار دیگری به مجموعه‌ نرم‌افزارهای اداری اضافه کند. این اپلیکیشن جدید که Google Vids نام دارد، به سازما‌ن‌ها و کاربران عادی کمک می‌کند تا ویدئوها را به‌سادگی با همکاری یکدیگر بسازند.

براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی گوگل، Vids قرار نیست ابزاری برای تولید فیلم‌های چشم‌نواز باشد؛ بلکه بیشتر به‌درد افرادی می‌خورد که می‌خواهند جزئیات پروژه‌های جدید را با تیم به‌اشتراک بگذارند یا ازطریق تولید ویدئو، مفاهیم پیچیده را توضیح دهند.

هدف اصلی Google Vids این است که کل فرایند تولید ویدئو را بسیار ساده کند. یکی از مدیران گوگل می‌گوید: «منطق ما این است که اگر می‌توانید اسلاید بسازید، پس امکان ساخت ویدئو در Google Vids نیز برایتان فراهم است. به انجام مراحل تولید ویدئو نیازی نیست.»

گوگل ویدز عملاً سرویسی است که از تبدیل‌کردن Google Slides به اپلیکیشنی ویدئومحور ساخته شده است. برای کار با Vids در ابتدا فایل‌های مدنظر را از گوگل درایو و منابع دیگر می‌گیرید و آن‌ها را سرهم می‌کنید. درنهایت، کافی است صدا یا ویدئویی از خودتان را به فایل نهایی اضافه کنید تا ویدئویی ساده ساخته شود.

تمامی فرایند تولید ویدئو را می‌توانید خودتان انجام دهید؛ اما امکان استفاده از هوش مصنوعی جمنای هم وجود دارد. به‌لطف جمنای می‌توانید نسخه‌ی اولیه‌ی ویدئو را ازطریق دستور متنی بسازید و سپس آن را ویرایش کنید. جمنای می‌تواند سناریو بنویسد و متن سناریو را با صدای بلند بخواند و تصاویر مدنظرتان را برای استفاده در ویدئو تولید کند. گوگل از ویدئوهای ساخته‌شده ازطریق سرویس جدیدش، با عبارت Vid یاد می‌کند.

نرم افزار Google Vids صفحه نمونه های اولیه

پس از تولید ویدئو با Vids، می‌توانید آن را به‌سادگی با بقیه به‌اشتراک بگذارید. کاربران دیگر می‌توانند روی فایل به‌اشتراک‌گذاشته‌شده یادداشت بنویسند و حتی خودشان برای ویرایش ویدئو اقدام کنند. گوگل می‌گوید که درصورت تمایل می‌توانید خروجی MP4 از فایل نهایی بگیرید.

Vids رقبای زیادی در بازار دارد؛ اما برخلاف آن‌ها با سایر سرویس‌های بزرگ گوگل سازگار است و همین موضوع مزیتی بزرگی محسوب می‌شود. به‌گفته‌ی گوگل، پشتیبانی از موبایل در آینده به Google Vids اضافه خواهد شد.

گوگل می‌خواهد سرویس Vids را تابستان امسال به‌صورت آزمایشی دردسترس قرار دهد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات