اکثر اپلیکیشن‌های اشتراکی درآمد زیادی ندارند

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
بهترین اپلیکشن‌های اندروید
تحلیل آمار نشان می‌دهد که اکثر برنامه‌های موبایلی اشتراکی درآمدزا نیستند.
تبلیغات

RevenueCat‌، ارائه‌دهنده‌ی ابزارهای اشتراکی موبایلی، گزارشی با محوریت اپلیکیشن‌هایی که از این پلتفرم برای درآمدزایی استفاده می‌کنند، تهیه کرده است.

در گزارش این شرکت آمده است که اپلیکیشن‌های اشتراکی درآمد مناسبی ندارند. این گزارش تحلیلی داده‌های بیش از ۲۹ هزار اپلیکیشن و ۱۸ هزار توسعه‌دهنده را بررسی کرده است که مجموعا بیش از ۶٫۷ میلیارد دلار درآمد و بیش از ۲۹۰ میلیون مشترک دارند.

RevenueCat می‌گوید که ۵ درصد از اپلیکیشن‌های برتر ۲۰۰ برابر ۲۵ درصد پایین فهرست، درآمد کسب می‌کنند و متوسط درآمد ماهانه‌ی برنامه‌ها پس از یک سال، کمتر از ۵۰ دلار است.

میانگین قیمت طرح اشتراک ۱ هفته، ۱ ماهه و ۱ ساله در دسته‌های مختلف برنامه.
میانگین قیمت اشتراک یک‌هفته‌ای و یک‌ماهه و یک‌ساله در دسته‌های مختلف اپلیکیشن

ظاهراً تنها ۱۷٫۲ درصد از اپلیکیشن‌ها بیش از ۱,۰۰۰ دلار درآمد ماهانه دارند. رسیدن به این نقطه‌ی عطف احتمال رشد مالی را افزایش می‌دهد؛ به‌طوری‌که ۵۹ درصد از این اپلیکیشن‌ها (همان ۱۷٫۲ درصدی‌ها) به ۲٬۵۰۰ دلار درآمد ماهانه و ۶۰ درصد از آن‌ها به مرز ۵٬۰۰۰ دلار می‌رسند. تنها ۳٫۵ درصد از اپلیکیشن‌ها به درآمد ماهانه‌ی ۱۰٬۰۰۰ دلار دست پیدا می‌کنند.

۵ درصد بالای فهرست، حداقل دو برابر مجموع همه‌ی دسته‌های دیگر درآمد دارند. درمقابل، اپلیکیشن‌های سفر و بهره‌وری، حتی آن‌هایی که بهترین عملکرد را دارند، پس از یک سال حضور در بازار برای درآمد بیش از ۱٬۰۰۰ دلار در ماه با مشکل مواجه هستند.

بازار اپلیکیشن‌های اشتراکی همچنان رشد خواهد کرد. میانگین قیمت اشتراک‌های ماهانه ۱۴ درصد رشد کرده و از ۷٫۰۵ دلار به ۸٫۱ دلار افزایش یافته است. با‌این‌حالع رفتار مصرف‌کننده نیز تغییر کرده و بازار شاهد کاهش ۱۴ درصدی تمدید اشتراک در طول ۱۲ ماه بوده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات