تلگرام حالا ۹۰۰ میلیون کاربر فعال دارد؛ آغاز سوددهی از سال ۲۰۲۵

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو تلگرام نمایشگر موبایل کیبورد
تلگرام به‌لطف درآمدهای حاصل از تبلیغات و اشتراک پریمیوم، در سال ۲۰۲۵ به سوددهی می‌رسد.
تبلیغات

پاول دورف، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام، می‌گوید که انتظار دارد این شرکت در سال ۲۰۲۵ به سوددهی برسد و احتمالاً در آینده سهام آن را به بازار عرضه کند.

دورف در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز گفت که تلگرام بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر دارد و از طریق تبلیغات و هزینه‌ی اشتراک، صدها میلیون دلار درآمد به جیب می‌زند. او اشاره کرد که سرمایه‌گذاران به تلگرام مبلغی به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد دلار پیشنهاد داده‌اند و این شرکت احتمالاً در آینده سهامی عام خواهد شد.

درورف می‌گوید: «دلیل اصلی اینکه ما شروع به کسب درآمد کردیم این بود که می‌خواستیم مستقل بمانیم. ما عرضه‌ی اولیه‌ی سهام را ابزاری برای دموکراتیک‌ کردن دسترسی به ارزش‌های تلگرام می‌دانیم.»

تلگرام دو سال پیش اشتراک پریمیوم را راه‌اندازی کرد و ظرف چند ماه تعداد کاربرانش از مرز یک میلیون رد شد. این پیام‌رسان همچنین یک‌سری تبلیغات را در کانال‌ها نمایش می‌دهد و قصد دارد به‌زودی اشتراک درآمد تبلیغاتی با صاحبان کانال را راه‌اندازی کند.

به‌گفته‌ی دورف تبلیغات فعلاً محدود به مناطق خاصی است. تلگرام در سال ۲۰۲۴ به‌دنبال گسترش تبلیغات در سطح جهانی است و می‌خواهد فضایی برای کاربرانی ایجاد کند که تمایل دارند مبالغ کمتری برای اشتراک بپردازند.

تلگرام اخیراً امکانی برای کاربران فراهم کرده تا با پرداخت هزینه‌ی اشتراک، حساب کاربری خود را به حساب تجاری تبدیل کنند. همچنین این پیام‌رسان درحال آزمایش قابلیت‌های هوش مصنوعی است که به حساب‌های تجاری امکان می‌دهد چت‌بات‌ها را به منشی خود تبدیل کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات