با تغییرات اکوسیستم آیفون، محبوبیت مرورگر Brave به‌شدت افزایش یافت

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
لوگو آیفون مرورگر بریو / Brave روی موبایل
آمار نصب مرورگر Brave پس از انتشار به‌روزرسانی iOS 17.4 و تغییرات گسترده‌ی آن در اتحادیه اروپا، به‌شدت افزایش یافت.
تبلیغات

شرکت سازنده‌ی بریو می‌گوید نصب این مرورگر در گوشی آیفون پس از به‌روزرسانی گسترده‌‌ی سیستم‌عامل iOS برای تبعیت از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه‌ی اروپا، به‌شدت افزایش یافته است.

در آپدیت جدید iOS 17.4، کاربران در اتحادیه‌ی اروپا پس از باز‌کردن مرورگر سافاری با صفحه‌ای روبه‌رو می‌شوند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مرورگر پیش‌فرض جدیدی را انتخاب کنند.

صفحه‌ی انتخاب مرورگر جایگزین در مرورگر سافاری بعد از آپدیت iOS 17.4

اپل در صفحه‌ی یادشده در‌کنار مرورگر سافاری، فهرستی از مرورگرهایی ارائه می‌کند که بیشترین دانلود را در سیستم‌عامل iOS تجربه کرده‌اند. برخی از گزینه‌ها عبارت‌اند از: فایرفاکس، کروم، بریو و مایکروسافت اج.

بریو در پستی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس، نموداری را به‌اشتراک گذاشته است که تعداد نصب‌های مرورگر خود در سیستم‌عامل iOS را از اواسط ژانویه (دی ماه) تا اوایل مارس (اسفند ماه) نشان می‌دهد.

تعداد نصب روزانه‌ی بریو بین ۷٬۵۰۰ تا ۱۰٬۰۰۰ عدد در نوسان بود؛ اما پس از انتشار iOS 17.4 در ۶ مارس (۱۶ اسفند)، به بیش از ۱۱٬۰۰۰ نصب افزایش یافت.

آمار نصب مرورگر بریو از تاریخ ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) تا ۹ مارس (۱۹ اسفند) در سیستم‌عامل iOS

بریو در پستی دیگر افزود: «مدافعان انحصار استدلال می‌کنند که انحصار سبب ارائه‌ی محصولات بهتر می‌شود؛ اما همان‌طور‌که می‌بینید، هنگامی‌که مصرف‌کنندگان از حق انتخابی واضح برای مرورگرهای iOS بهره‌مند می‌شوند، مرورگر‌های جایگزین‌ را به سافاری ترجیح می‌دهند.»

بریو اضافه‌ کرد: «چرا اپل و گوگل برای چندین‌ سال تغییر مرورگرهای پیش‌فرض را سخت کرد‌ه‌اند؟ پاسخ ساده است: این رویکرد راهی قدرتمند برای مسدودکردن رقبا است. فقط به اتفاقی که در آمار نصب مرورگر بریو رخ داد نگاه کنید؛ زمانی‌که اپل صفحه‌ی پیش‌فرض انتخاب مرورگر را در اتحادیه اروپا ارائه کرد.»

بنابر گزارش اپل، شرط حضور در فهرست مرورگرهای جایگزین این است که توسعه‌دهنگان باید مجوز مرورگر پیش‌فرض را داشته باشند که اکنون برای آن‌ها دردسترس است. اپل علاوه‌بر مرورگر سافاری، حداکثر ۱۱ مرورگر را در صفحه‌ی انتخاب مرورگر پیش‌فرض قرار می‌دهد و فهرست را یک‌ بار در سال به‌روزرسانی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات