عقب‌نشینی اپل از تصمیم جنجالی؛ وب‌اپ‌های آیفون در اروپا غیرفعال نمی‌شوند

جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳
مطالعه 1 دقیقه
نمایشگر آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
اپل با عقب‌نشینی از تصمیم بحث‌برانگیزش اعلام کرد که عملکرد وب‌اپ‌های صفحه‌ی اصلی آیفون را در اروپا محدود نمی‌کند.
تبلیغات

پس از انتقادهای گسترده و شدید، اپل ساعاتی پیش اعلام کرد که از تصمیمش برای غیرفعال‌کردن اپلیکیشن‌های تحت وب در صفحه‌ی هوم گوشی آیفون صرف نظر می‌کند. این تغییر قرار بود با انتشار iOS 17.4 برای کاربران اروپایی اعمال شود.

در پی انتشار دومین نسخه‌ی بتای iOS 17.4 مشخص شد اپل عملکرد وب‌اپ‌های آیفون را در اتحادیه‌ی اروپا محدود کرده است. به‌موجب تغییر جدید، امکان اجرای وب‌اپ‌ها در صفحه‌ی اختصاصی وجود ندارد و آن‌ها در قالب یک تب در مرورگر سافاری اجرا می‌شوند.

محدودسازی عملکرد وب‌اپ‌ها انتقادهای زیادی به‌همراه داشت و سازمان Open Web Advocacy دادخواست غیررسمی جدیدی به راه انداخت تا اپل را به عقب‌نشینی مجبور کند. این موضوع حتی توجه کمیسیون اروپا (بازوی اجرایی اتحادیه‌ی اروپا) را نیز جلب کرد.

اپل با عقب‌نشینی از تصمیم اولیه، حالا می‌گوید وب‌اپ‌های صفحه‌ی اصلی آیفون که از WebKit استفاده می‌کنند، پس از انتشار iOS 17.4 مثل قبل کار خواهند کرد.

شرکت تولیدکننده‌ی مک بوک و اپل واچ در زمان انتشار دومین بتای iOS 17.4 گفته بود غیرفعال‌سازی وب‌‌اپ‌ها اقدامی برای سازگاری با قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه‌ی اروپا است. این شرکت حالا می‌گوید: «ما درخواست‌هایی برای ادامه‌ی ارائه‌ی وب‌اپ‌های صفحه‌ی هوم در iOS دریافت کرده‌ایم؛ بنابراین به ارائه‌ی وب‌اپ‌های فعلی صفحه‌ی هوم در اتحادیه‌ی اروپا ادامه خواهیم داد.»

اپل در بخش انتهایی بیانیه‌اش گفته است که سیستم‌عامل iOS 17.4 در اوایل مارس در دسترس قرار می‌گیرد (امروز یکم مارس است). به احتمال زیاد سه‌شنبه‌ی همین هفته شاهد انتشار iOS 17.4 خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات